رئیس دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور:

ایجاد مرکز مطالعات استحصال آب از منابع غیر متعارف

امسال در دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور مرکز مطالعات استحصال آب از منابع غیر متعارف ایجاد می شود.

افصلیان، رئیس دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور در همایش بین المللی شیرین سازی آب های شور  که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، به خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: ایران در منطقه کم آب قرار دارد و این در حالی است که منابع عظیم آب در شمال و جنوب این کشور وجود دارد.

وی افزود: پروژه های استحصال آب شور به آب شیرین در کشور انجام می شود چنانچه خلیج فارس 13/5 میلیون متر مکعب نمک زدایی می  کند و البته در یک مقایسه می توان دید که تنها در شهر تهران بیش از 3 میلیون متر مکعب آب در روز مصرف می شود.

وی تصریح کرد: نیاز به شیرین کردن آب در کشور در حال پیگیری است که البته این امر راهی جز شیرین کردن آب با ظرفیت سازی توسط فناوری شیرین سازی آب وجود ندارد.

افضلیان خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور و سازمان پژوهشی و البته وزارت نیرو مرکز مطالعات استحصال آب از منابع غیر متعارف امسال ایجاد می شود.

*طرح های تحقیقاتی دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور در جهت حل مشکل شیرین سازی آب


افضلیان در ادامه گفت: انتقال آب به مرکز کشور و تامین آب مرکز از طریق انتقال آب از سرچشمه های مرکز و انتقال آب از دریا از جمله راه های شیرین سازی آب در مرکز کشور است.

وی در پاسخ به سوال اینکه دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور چه طرح های تحقیقاتی در خصوص برطرف سازی این مشکل دارد گفت: استفاده از انرژی حرارتی دودکش از نیروگاه ها به آب شیرین، استفاده از تکنولوژی نانو توسط نانو فیلترها در نمک زدایی، مدیریت پساب واحدهای نمک زدایی، اصلاح روشهای نمک از دریا از جمله طرح های تحقیقاتی این دانشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در جهت حل این مشکل آموزش دوره های کوتاه مدت و دوره های بلند مدت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از جمله راه های دیگر در حل این مشکل است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار