مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بیش از 19 هزار تن محصولات متنوع باغی و سردرختی در کشت و صنعت مغان تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل صمد مغانی  در جریان بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات باغی در پارس‌آباد افزود: البته این شرکت در حوزه باغبانی با 70 درصد ظرفیت تولید محصول می‌کند به طوری که 11 نوع میوه در 136 رقم شامل هلو، شلیل، آلو، آلبالو، گیلاس، زردآلو، گوجه سبز، بادام درختی، سیب، زیتون و فندق را روانه بازار مصرف می‌کند.

وی با بیان این‌که سیستم آبیاری در کل دو هزار و 600 هکتار باغات این شرکت قطره‌ای است، تصریح کرد: کارخانه تولید آب میوه شامل سه خط تولید است که کنسانتره سیب با ظرفیت سه تن در ساعت، تولید پالپ میوه با ظرفیت 5.2 تن در ساعت، خط بسته‌بندی آب میوه در پاکت‌های 200 گرمی و دوی پک به ظرفیت اسمی 9 هزار و 300 پاکت در ساعت از جمله این تولیدات است.

مغانی به سردخانه آمونیاکی به ظرفیت5 هزار تن برای نگهداری میوه و سایر محصولات شرکت اشاره کرد و افزود: توسعه و افزایش سطح باغات میوه به همراه تولید محصولات با ارقام متنوع در سطح 200 هکتار از جمله اقدامات شاخصی است که موفق به آن شدیم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر قابلیت این شرکت در حوزه زراعت گفت: با احتساب کشت دوم بالغ بر 22 هزار و 400 هکتار اراضی این شرکت زیر کشت محصولاتی چون گندم، جو، ذرت، چغندر قند، کلزا و پنبه رفته که بالغ بر 220 هزار تن محصول تولید و عمل‌آوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان توانمندی این شرکت را در صنایع وابسته نیز یادآور شد و افزود: کارخانه قند، لبنیات، خوراک دام، پرسس بذر و کود گرانوله از دیگر توانمندی‌هایی است که انتظار می‌رود با همراهی بخش خصوصی بتوانیم آنها را احیا و به معنای واقعی به مرحله بهره‌برداری برسانیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، و ، صنعت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.