متون نمايشي حتي نمايشنامه هاي ايراني بدون بيان دليل واضح از سوي شوراي نظارت و ارزشيابي پذيرفته نمي‌شوند.

باشگاه خبرنگاران-يكي از مسائلي كه اين روزها هنرمندان تئاتر را بسيار دل چركين كرده است حضور شوراهاي مختلف در اين حوزه و تصميم گيري هاي آن ها در خصوص اجراي عمومي نمايش هاست.
تعداد شوراهايي كه وجود دارد و عبور از آن ها، تنها براي به صحنه بردن يك تلاش چند ماهه و به ثمر نشستن كوشش هنرمندان، آن ها را طوري خسته و سرافكنده كرده كه روحيه كاري از بسياري از آن ها رخت بربسته است و هر چه پيگير مي‌شويم پاسخي ندارند.
در اين مدت گله هاي زيادي از هنرمندان در رابطه با شوراي نظارت و ارزشيابي مي‌شنويم.
بسياري از متون بي هيچ دليلي رد مي‌شوند و هنرمندان را بلاتكليف رها مي‌كنند.
به طور حتم اين عدم پذيرش از سوي شورا بايد دليل مشخصي داشته باشد اما مسئله اين جاست كه آن ها پاسخگو نيستند و هيچ جوابي مبني بر دليل رد‌ آثار نمي دهند و حتي نمي‌توان از آن ها براي چند دقيقه وقت ملاقات گرفت.
اين كه نوبت اجرايي از سوي يك مجموعه به يك نمايش داده شود اما متون يكي پس از ديگري رد شود، معضلي است كه به تازگي با آن روبرو شده ايم.
اگر تمركز بر روي متون ايراني است و همان طور كه مي‌دانيم حمايت از آن ها نيز بيشتر صورت مي‌گيرد پس دليل رد آن ها چه مي‌تواند باشد و يا اگر دليلي وجود دارد كه ما از آن بي اطلاعيم بايد مشخص شود.
قادر آشنا مدير مركز هنرهاي نمايشي در اين خصوص و در اولين نشست مطبوعاتي خود اذعان كرد كه اگر اصلاحيه اي بر متني وارد آمد و يا قسمتي از آن حذف شد آن بخش مذكور براي اطلاع عموم در سايت قرار مي‌گيرد كه همه متوجه دليل اين حذفيات بشوند و اين قول را به هنرمندان داد.
اما اين دو اتفاق هم اكنون با هم منافات دارد و آ‌ن چه از مدير مركز مي‌شنويم در شوراي نظارت و ارزشيابي كه بسياري از هنرمندان نيز آن ها را نمي‌شناسند، اتفاق نمي افتد./ي2
يادداشت از:شيوا حميدخاني
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار