پایان دور اول مذاکرات در مسکو نشان داد مهم ترین اختلاف میان ایران و 1+5 این است که یکي از دو طرف پیشنهادهای خود را در چه چارچوبی مطرح می کند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران هسته‌اي، دپیلمات های حاضر در مسکو که به تیم ایران نزدیک هستند می گویند «مسئله چارچوب» مهم ترین مسئله ای است که اکنون روی میز مذاکرات قرار دارد.

این دیپلمات ها می گویند گروه 1+5 پیشنهادهای خود در هیچ چارچوب بلند مدتی که مشخص کننده الزامات و تبعات آن، و گام های بعدی باشد قرار نمی دهند و صرفا بر برداشته شدن یک گام تاکید دارند.

از دید طرف ایرانی این به این معناست که گروه 1+5 در واقع به دنبال پیدا شدن راه حل کلانی برای مسئله نیست بلکه فقط بر گرفتن یک امتیاز تاکتیکی تمرکز کرده و بعد از آن هم احتمالا دوباره حرف های سابق خود را تکرار خواهد کرد.

این در حالی است که طرف ایرانی عقیده دارد هرگونه مذاکره درباره یک گام مشخص بستگی به این دارد که آن گام در چه چاچوبی مطرح شود.

منابع نزدیک به تیم ایران می گویند بسته به اینکه گام درخواستی در کدام چارچوب مطرح شود و برنامه کاری پس ازآن چه باشد، پاسخ به آن متفاوت خواهد بود./پ2

برچسب ها: مسکو ، مذاکرات ، چارچوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار