عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: غرب در مذاکرات مسکو بايد ايران هسته‌اي را بپذيرد.


اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در تحليل مذاکرات مسکو و روند درخواست ايران از آژانس بين المللي انرژي اتمي براي دريافت سوخت 20 درصد اظهار داشت:‌ ايران در نامه‌اي به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواستار دريافت سوخت 20 درصد براي راكتور تهران شد و آژانس هم اين درخواست را به روسيه،‌آمريكا و فرانسه اعلام كرد.

كوثري ادامه داد: اما سوخت 20 درصد در اختيار ايران قرار داده نشد ولي ايران باز هم به آژانس فرصت دادتا اين سوخت را در اختيارش قرار بدهد ولي متاسفانه باز هم سوختي براي راكتور تهران به ايران داده نشد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد:‌ جمهوري اسلامي ايران همه راه‌هاي قانوني براي دريافت سوخت از آژانس را طي كرده است ولي با توجه به اينكه اين درخواست ايران از سوي غربي‌ها پذيرفته نشد دانشمندان ايراني غني سازي 20 درصدي را آغاز كردند و امروز جمهوري اسلامي ايران توانايي غني سازي 20 درصدي را دارد.

كوثري گفت:‌غرب فكر نمي‌كرد كه ايران بتواند غني ‌سازي 20 درصد را انجام دهد ولي با اين وجود دانشمندان ايراني به توانايي غني سازي 20 درصدي دست پيدا كردند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود:‌ جمهوري اسلامي ايران تمامي تلاش خود را بكار گرفت تا بتواند از راه قانوني به غني سازي 20 درصد برسد ولي گويا غرب نمي‌خواهد كه ايران براساس قانون آژانس عمل كند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: غرب در مسئله هسته‌اي ايران مقصر اصلي است و جمهوري اسلامي هر زمان يكه به غني‌سازي 20 درصد نياز داشته باشد حتما آن را توليد مي‌كند اما با وجود اينكه غرب از  توانايي ايران در غني‌سازي 20 درصدي آگاه است مطرح كردن مسائل حاشيه‌اي از سوي غرب به قصد ايجاد فضايي انحرافي انجام مي شود.

كوثري با تاكيد بر اينكه غرب بايد راه خود را از صهيونيست‌ها جدا كند، گفت:‌ غرب از خود اختياري ندارد و تابع رژيم صهيونيستي است اما اينكه آنان بر عدم دسترسي ايران به سوخت 20 درصدي پافشاري مي‌كنند ناشي از بهانه‌گيري و انحراف از مسير اصلي مذاكرات مسکو است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: غرب بايد ايران هسته‌اي را بپذيرد و تحريم‌ها عليه کشورمان را لغو كند./پ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار