مذاکرات گروه 1+5 وایران در مسکو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه کامرسانت، امروز در مسکو دور دیگری از مذاکرات نمایندگان گروه 1+5 و ایران برگزار خواهد شد. مذاکرات مسکو نقش تعیین‌کننده‌ای در حل و فصل مسائل مربوط به فعالیت هسته‌ای ایران دارد، چرا که در صورت شکست این گفت‌وگوها، دولت آمریکا از هم اکنون اعلام کرده است که از ادامه تماس‌ها با طرف ایرانی خودداری خواهد کرد. در آن صورت اعمال تحریم‌های شدیدالحن علیه مقامات تهران اجتناب ناپذیر بوده و امکان استفاده از راه حل نظامی برای حل این مسئله بیشتر خواهد شد.
 
منابع خبری این روزنامه از جزییات طرحی اطلاع یافته‌اند که در جریان مذاکرات دو روزه در مسکو مورد بررسی قرار خواهد گرفت که البته در صورت ناموفق بودن می‌تواند روند اوضاع را به سمت بدترین سناریو در حل و فصل این مسئله مهم بین المللی سوق دهد.  
 
اگر ایران با یکی از مفاد این طرح موافقت کند، تحریم‌های بین المللی علیه این کشور متوقف خواهد شد. البته موضع گیری واحدی در این خصوص بین شرکت کنندگان در این مذاکرات وجود ندارد. آمریکا از اجازه دادن به ایران برای ادامه غنی سازی ناخرسند است و مایل است که همه ذخایر اورانیوم غنی سازی از ایران به کشور ثالثی انتقال یابد و مقامات تهران هم با این مسئله بشدت مخالفند.
 
به نوشته این روزنامه روس، به نظر می‌رسد که مقامات واشنگتن به حل و فصل دیپلماتیک موضوع  هسته‌ای ایران چندان اطمینان ندارند و در صورت شکست مذاکرات مسکو قصد دارد دست به اقدامات شدیدالحن تری در این رابطه بزنند.

برچسب ها: مذاکرات ، مسکو ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار