موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک آمریکا با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 تأکید کرد وقت آن رسیده که آمریکا و غرب با به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران و پیشنهاد همکاری این کشور در منطقه، یک گام بزرگ بردارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی IISS ؛ موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک آمریکا با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 و نقش غرب در پیشبرد این مذاکرات تصریح کرد : آمریکا باید در واقع با به رسمیت‌ شناختن حق ایران برای غنی‌سازی، پذیرش پیشنهاد همکاری ایران در مشکلات منطقه و روشن ساختن این مسئله که شفاف‌سازی ایران در زمینه برنامه هسته‌ای به لغو تحریم‌ها منتهی می‌شود، یک گام بزرگ بردارد.

این موسسه آمریکایی در خصوص موفقیت مذاکرات اعلام کرد: گروه 1+5 برای رسیدن به توافق و تقویت مذاکرات، می‌تواند حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم را بعنوان یکی از امضاکنندگان معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، "ان پی تی"،  به رسمیت بشناسد و تمامی تحریم‌های مشروط علیه ایران را متوقف کند. سپس گروه 1+5 احتمالا می‌تواند از ایران درخواست کند از روی حسن نیت تا زمانیکه تمامی مسائل درباره فعالیت هسته‌ای این کشور ، رفع شود، غنی‌سازی را متوقف کند که این امر به لغو تحریم‌های مرتبط سازمان ملل نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش،‌تا زمانیکه مذاکرات ایران از روی حسن نیت صورت می‌گیرد، هیچ گونه تحریم جدیدی نباید علیه ایران تحمیل شود. هیچ گونه فریبی درباره لغو تحریم های کنگره‌ای آمریکا نباید وجود داشته باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار