معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری كهگیلویه وبویراحمد گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی این استان در یك سال گذشته افزون بر هشت میلیارد ریال در امر پژوهش و تحقیقات هزینه كرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  ، ' فرهاد باقرپور' درنشست كارگروه پژوهش و فناری اطلاعات كهگیلویه وبویراحمد افزود: از این مبلغ بیش از هفت میلیارد ریال سهم اعتبارات تملك دارائی های سرمایه‌ای و 840 میلیون ریال سهم اعتبارات هزینه‌ای بود.
وی بیان كرد: این میزان هزینه توسط 23 دستگاه اجرایی و ابتدای سال گذشته تاكنون بوده است.
باقرپور اظهار داشت: با توجه به پایان سال مالی 90 و جلوگیری از برگشت بودجه لازم است دستگاه ها و نهاد های اجرایی كه تاكنون موفق به جذب و هزینه كرد اعتبارات پژوهشی ننموده اند در اسرع وقت برای جذب و هزینه كرد این اعتبارات اقدام كنند.
وی سهم پژوهشی استان نیم تا سه درصد اعتبارات هزینه‌ای و تملك دارئی های سرمایه‌ای و عمرانی دانست و تصریح كرد: این سهم در سال مالی 91 كه از یكم مرداد ماه آغاز می شود ، باید در همین راستا هزینه شود.
وی با بیان اینكه سهم اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای امسال استان حدود 20 درصد بیش از سال گذشته است و سهم پژوهش به همین نسبت بیشترشده است ، افزود: دستگاه‌های اجرایی از هم اكنون طرح‌های پژوهشی خود را براساس ضرورت استان اولویت بندی كنند.
باقرپور از پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم در خصوص طرح‌های پژوهشی راكد مانده در آرشیو دستگاه ها در سال جاری خبر داد و افزود: امسال همه این طرح های پژوهشی بدون استفاده در بایگانی های ادارات تعیین تكلیف خواهد شد.
وی افزود: شیوه نامه اولویت‌های تحقیقاتی استان برای اولین بار تهیه و تدوین شده و در كارگروه پژوهش، فناوری اطلاعات و تحول اداری استان به تصویب رسیده است.
باقرپور تصریح كرد: همچنین برای اولین بار شیوه نامه 'اتاق فكر حوزه پژوهش' تهیه و تدوین شده كهبر اساس آن چگونگی حمایت از تحقیقات، تولید فناوری وعرصه های نوآوری در سطح دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی مطرح خواهد شد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.