ایجاد موزه آب سعدآباد یکی از رخدادهای مهم فرهنگی و تاریخی در راستای حفظ و صیانت از میراث آبی کشور و پیشرفت های شگرف متخصصان ایرانی در مهندسی آب پس از انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، عليرضا قاسمي پور افشار در جريان بازديد از پروژه موزه ملی آب ایران، پروژه موزه ملی آب ایران و سایر طرح های موسسه گنجینه ملی آب ایران را بسیار ارزشمند دانست و تصريح كرد: از آنجا که طرح مذکور پروژه ملی بوده و برای وزارت نیرو و کشور جمهوری اسلامی ایران حایز اهمیت است، ادامه اجرای آن بايد با جديت بيشتري ادامه يابد.
وي با اشاره به اساسنامه مؤسسه و مرجع تصویب آن و جایگاه تشکیلاتی و چارت مصوب آن، بر استقلال مؤسسه گنجینه ملی آب ایران و لزوم حل مشکلات آن تاکید كرد.
قاسمي پورافشار بر تامین منابع مالی و نیروی انسانی مؤسسه گنجینه ملی آب ایران اشاره كرد و گفت: وزارت نيرو همکاری و پشتیبانی همه جانبه خود را از موسسه و فعالیت های آن دارد.
وي ایجاد موزه آب سعدآباد را یکی از رخدادهای مهم فرهنگی و تاریخی در راستای حفظ و صیانت از میراث آبی کشور و پیشرفت های شگرف متخصصان ایرانی در مهندسی آب پس از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انتقال این مهم به نسل حاضر و آیندگان امري مهم است و استمرار این فعالیت از اهم وظایف موسسه گنجینه ملی آب ایران و وزارت نیرو است.
بر اساس اين گزارش، درجريان بازدید از موزه آب سعدآباد كه در مجوعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تهران قرار دارد، رییس موسسه گنجینه ملی آب ایران به ارايه توضيح درخصوص طراحی و چگونگی ساخت مدل های هیدرولیکی و نیز آثار و سوابق مهندسی آب پرداخت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار