عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اعضاي اين شورا در تلاش هستند تا از افراط و تفريط جلوگيري كنند زيرا برخي اوقات تعبير از اسلامي شدن فقط پرداختن به ظواهر است و به صورت شعارگونه طرح مي شود.


منصور كبكانيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره روند اسلامي شدن دانشگاه ها در شوراي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: يك شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها در شوراي عالي ا نقلاب فرهنگي وجود دارد كه الگو و سندي را در اين رابطه تدوين كرده و گزارش آن را اعلام خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه ممكن است افراط و تفريط هايي درباره اسلامي شدن دانشگاه ها صورت گيرد، افزود: گاهي اوقات در اين باره نگراني هايي وجود دارد كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز اين نگراني ها مطرح بوده و اعضاي اين شورا در تلاش هستند تا از افراط و تفريط جلوگيري كنند زيرا برخي اوقات تعبير از اسلامي شدن فقط پرداختن به ظواهر است و به صورت شعارگونه طرح مي شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تصريح كرد: امام خميني (ره) اسلامي شدن دانشگاه را اينگونه تعبير مي كردند كه ما در علم و فناوري نيازمند به خارجي ها نباشيم و مستقل باشيم لذا كار در اين باره سخت است و كار جدي مي خواهد تا اين موضوع به درستي تعريف شود و سوء برداشت ها و افراط و تفريط ها در آن دخيل نباشد.

كبكانيان افزود: دوستان در شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها قول داده اند كه اين سند را آماده كنند تا براي تصويب نهايي آن به شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيايد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا بحث تفكيك جنسيتي نيز جزء اسلامي شدن دانشگاه هاست افزود: همه اين موارد ممكن است جهت مثبت و يا منفي پيدا كند بنابراين لازم است به صورت صحيح و خوب با آن برخورد شود که در مباحث طرح شده براي نهايي شدن سند اسلامي شدن دانشگاه ها به اين موضوع توجه مي شود.

كبكانيان اظهار داشت: نقطه مثبت جلسات در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين است كه موضوعات به صورت صفر و صدي نگاه نمي شود و موارد به شكل واقع بينانه ، چكش كاري و تدقيق مي شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه امكان اجراي تفكيك جنسيتي در دانشگاه نه به صورت صد درصد مثبت و نه به صورت صد درصد منفي است تصريح كرد: اين كار در بسياري از دانشگاه ها عملي و شدني ا ست كه طبق توصيه هاي اسلامي بهتر است و در بعضي جاها نيز ممكن است به برخي دانشگاه ها لطمه بزند و توان انجام اين كار نباشد لذا براي جلوگيري از افراط و تفريط در اين زمينه ها سند اسلامي شدن دانشگاه در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي و نهايي خواهد شد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار