ماريان راخوي نخست وزیر اسپانیا در اقدامي نمادين به دار آويخته شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يورو نيوز، آدمک ماریانا راخوی نخست وزیر اسپانیا بر دهانه معدن "پوزو سانتیاگو” درروستای کابورانا در منطقه آستوریاس آویخته شد.

اعتراض کارگران معادن زغال سنگ اسپانیا به قطع یارانه های صنعت تولید زغال سنگ ادامه دارد.

امروز؛ درگيري پليس اسپانيا با معدنچياني که در اعتراض به سياست رياضتي دولت اعتصاب کرده‌اند، دست‌کم هفت زخمي به جاي گذاشته است.

درهمين حال، نمايندگان اتحاديه معدنچيان اسپانيا مي‌گويند که برخورد خشونت آميز نيروهاي امنيتي، معدنچيان را به توسل به خشونت واداشته است.

معدنچيان از دولت می‌خواهند که برنامه کاهش بودجه صنايع معادن را لغو کند.

اين دومين مورد از درگيري خشونت آميز معدنچيان با نيروهای پليس در هفته جاري است.

حدود۸ هزار معدنچي در بيش از ۴۰ معدن زغال سنگ در شمال اسپانيا در اعتراض به برنامه مادريد براي کاهش دو سوم از يارانه بخش معادن در اعتصاب به سر مي‌برند. اين در حالي است که تحصن و مسدود کردن جاده‌ها دراعتراض به اين سياست همچنان ادامه دارد.

در همين حال دولت اسپانيا استدلال مي‌کند که کاهش هزینه‌های دولتی براي نجات اقتصاد کشور از فروپاشي ضرورت دارد.

معدنچيان زغال سنگ اسپانيايي در آخرين هفته ماه مي اعتصاب خود را آغاز کردند. گفت‌وگوها ميان رهبران اتحاديه‌هاي کارگري و دولت نتيجه‌اي در بر نداشته است.

ماريانو راخوي، نخست وزير اسپانيا که از دسامبر سال گذشته بر سر قدرت است، به منظور کاهش کسری بودجه و اجتناب از دریافت یک بسته کمک مالی مانند یونان، ایرلند و پرتغال، بیش از ۳۰ میلیارد یورو از هزینه‌های دولتی کاسته و همچنین مالیات‌ها را افزایش داده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار