معاون صنايع کوچک سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي کشور از افزايش 3 برابري اختصاص اعتبارات به شهرکهاي صنعتي کردستان در سالجاري خبر داد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، آقاي موفق امروز در مراسم بهره‌برداري از مرکز فنآوري کسب ‌وکار شهرکهاي صنعتي کردستان در سنندج افزود: در چهار سال گذشته سالانه يک و نيم ميليارد تومان تسهيلات به شهرکهاي صنعتي کردستان اختصاص مي‌يافت اما امسال با جهشي در قالب انعقاد قراردادهاي مختلف سازمان با بانکهاي عامل اين ميزان به 4 ميليارد تومان افزايش يافت.
او اختصاص چنين اعتباري را زمينه‌اي براي توسعه شهرکهاي صنعتي و صنايع کوچک در استان خواند و اظهار اميدواري کرد که روند افزايشي اعتبارات استمرار داشته باشد تا استانهاي کم‌ برخوردار  به اهداف مدنظر در زمينه ايجاد واحدهاي صنعتي دست يابند.
معاون صنايع کوچک سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي کشور گفت : با حدود 200 هزارجمعيت، فعال‌سازي شهرک صنعتي بانه با توجه به ظرفيتهاي خوب و وجود مرز رسمي اين شهرستان از ديگر برنامه‌هايي است که امسال‌ بصورت جدي پيگيري مي‌شود.
آقاي موفق افزود : براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته در شهرک صنعتي بانه شرکتهاي مختلفي از استانها حضور مي‌يابند که توليدات آنها صادراتي بوده و به محض توليد به خارج از کشور صادر شود.
او از تبديل شهرک صنعتي شماره 4 سنندج به شهرک پتروشيمي خبر داد و افزود: به همين منظور تفاهم‌نامه‌اي با شرکت ملي پتروشيمي منعقد شده است.
معاون صنايع کوچک سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي کشور گفت : در حال حاضر 60 درصد از مواد پتروشيمي کشور بصورت خام از کشور خارج و با 20 تا 100 درصد ارزش افزوده به کشور باز مي‌گردد.
او افزود: براي جلوگيري از هدررفت ارز و ارتقاء سطح اقتصادي کشور، رفع اين مشکل از مهم‌ترين اهداف و اولويت‌هاي اين سازمان است./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.