مدیر مركز موسیقی حوزه هنری به مناسبت درگذشت استاد حسن كسایی پیام تسلیت را صادر كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری در پیام تسلیت رضا مهدوی ، موسیقی دان و مدیر مركز موسیقی حوزه هنری آمده است :

انالله و انا الیه راجعون

جامعه هنری و هنردوست ایران، بزرگ مردی از تبار فرهنگ و هنر موسیقایی و چهره ماندگاری كه از سردمداران نوازندگی موسیقی معاصر است را برای همیشه از دست داد.
    "استاد سید حسن كسایی" نه فقط نوازنده ساز نی، بلكه جوهره و وجود عمیق موسیقی اصیل ایرانی بهره گرفته از عرفان اسلامی و روح حقیقت جوی ایرانی آنچنان رفت كه بعید است جایگزینی بتوان برایش تصوّر كرد.
    بی شك نوازندگان ساز نی و حتا دیگر موسیقی كاران در هفتاد سال اخیر مدیون كوشش و جوشش چنین موسیقی دانی هستند كه شرایط زمانه را درك كرد و آنچه شایسته و بایسته فرهنگ مردمی بود به آواز و نوا و نغمه ها به یادگار گذاشت.
   این استاد بی بدیل "سنّت" را بدرستی فهم كرد و ضمن احترام به متقدّمان خود، در تكنیك و محتوا نوآوری كرد و "مكتب كسایی" به زودی نشر یافت تا جایی كه اكثریت نوازندگان مشهور امروزی متأثر از آموزه ها و اندیشه های او هستند.
    استاد حسن كسایی در اولین كنگره رسمی موسیقی بعد از انقلاب اسلامی با عنوان جشنوارۀ نی نوازان در تالار اندیشه حوزه هنری برگی بر برگهای موسیقی ایران زمین افزود.
    نام زنده یاد حسن كسایی یقییناً در كنار نام بزرگان تكنوازی چون: اصغر بهاری، پرویز یاحقی، رضا ورزنده، امیرناصر افتتاح، لطف اله مجد، منصور صارمی، مرتضی محجوبی و ... همیشه بر تارك سپیدۀ فرهنگ پُربار موسیقایی این سرزمین خواهد درخشید.
   روحش شاد، برایش طلب آمرزش و غفران الهی و برای بازماندگانش صبر جزیل خواهانم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار