فرانسه اعلام کرده است، قصد دارد به منظور کمک به سرنگوني دولت سوريه، تجهيزات مخابراتي در اختیار گروه‌هاي مسلح اين کشور قرار دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، لوران فابيوس وزير امورخارجه فرانسه، با اين ادعا که کشورش از برنامه صلح کوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب حمايت مي‌کند، درعين حال گفت که پاريس گزينه‌هاي ديگري را نيز بررسي کرده‌ است.

فابيوس افزود: تلاش‎های عنان در جای خود محفوظ است اما ما نيز به همراه آمریکایی‎ها راه‎کارهایی را مدنظر قرار داده‎ایم، که البته ارائه تجهيزات مخابراتي و نه تامین تسلیحاتی را شامل می‎شود.

فابيوس افزود که اين اقدام مي‌تواند به گروه‌هاي مخالف دولت در سوريه که در اجراي طرح صلح عنان با مشکلاتي روبر هستند، کمک کند.

اظهارات اين مقام فرانسوي درپي پيشنهاد اوايل هفته پاريس درباره لازم الاجراکردن طرح صلح عنان به موجب فصل هفتم منشور سازمان ملل بيان شد. لازم الاجرايي شدن طرح صلح عنان به موجب فصل هفتم منشور سازمان ملل، اقداماتي از تحريم گرفته تا مداخله نظامي را در بر مي گيرد.

اين پيشنهاد، از سوی روسيه و چين، دو عضو دايم شوراي امنيت که تاکنون دو قطعنامه اين شورا را عليه سوريه وتو کرده‌اند، با مخالفت شدید روبرو شد.

وزير خارجه فرانسه، همچنين مدعي شد که با روسيه نيز درباره انتقال قدرت در سوريه مطابق با "الگوي يمن "مذاکراتي انجام شده؛ ادعايي كه لاوروف انرا صراحتا  تكذيب كرده است.

تصمیم اخیر فرانسه مبنی بر ارائه تجهیزات مخابراتی به گروه‎های مسلح سوریه، به برنامه شکننده صلح سازمان ملل که با هدف پايان دادن به ناآرامي‌ها مرگ‌بار در این کشور ارائه شده است، ضربه مي‌زند.
برچسب ها: کمک ، مخابراتی ، فرانسه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار