فرانسه در میان 15 کشور اروپایی ، بالاترین نرخ خودکشی در زندان‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سازمان بین المللی زندان ها درگزارش 350 صفحه ای اخیر خود، وضعیت زندان‌های فرانسه در فاصله زمانی سال‌های 2005 تا 2011 را نگران‌کننده توصیف کرد.

«فرانسوا بس» از اعضای این سازمان بین المللی گفت: سالانه حدود 120 نفر در زندان های فرانسه براثر فشارها ،مشکلات روحی و روانی و ناامیدی مطلق خودکشی می کنند این درحالیست که همین میزان هم به دلیل ابتلاء به بیماری های مختلف جان خود را از دست می دهند.
وی با بیان اینکه خودکشی یکی از بزرگترین معضلات زندانهای فرانسه است، افزود: خودکشی در زندان های فرانسه به مرز انفجار رسیده است چرا که براساس آمارها سالانه بیش از هزار نفر برای خودکشی اقدام می کنند، هرچند آمارهای واقعی بیش از این میزان است.

«فرانسوا بس» زندانی کردن 4 نفر در سلول های 9 متری را از دیگر معضلات زندان های فرانسه دانست و تصریح کرد: درحال حاضر زندان های فرانسه 66 هزار نفر زندانی دارند در حالیکه بررسی ها نشان می دهد زندان های فرانسه گنجایش 54 هزار نفر را دارند.

وی افزود: تصور کنید چهار نفر دریک سلول 9 متری که یک توالت سرباز نیز در گوشه ای از آن قرار داده شده است، باید در 24ساعت چگونه با یکدیگر زندگی کنند.
درگزارش اخیر سازمان نظارت بین‌المللی بر زندان‌ها همچنین وضعیت سلامت زندانیان زیر سؤال رفته است.
در این گزارش آمده است که وضعیت بهداشت و تراکم جمعیت زندان‌های فرانسه نامناسب است؛ به گونه‌ای که بیش از 20 درصد زندانیان در زندان‌های فرانسه مشکلات روحی و روانی دارند.

انتشار گزارش اخیر سازمان نظارت بین‌المللی بر زندان‌ها در حالی صورت می‌گیرد که کمیسر حقوق بشر شورای اروپا نیز پیشتر ضمن انتقاد شدید از شرایط بسیار ناگوار این زندان‌ها، موارد بی‌شمار خودکشی زندانی‌ها را از جمله علائم ضعف ساختاری سیستم اداره زندان‌های فرانسه دانسته است.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر کمیسیون حقوق بشر اروپا تاکنون چندین بار اوضاع زندان‌های فرانسه را تحقیرآمیز، اسفبار و غیر‌قابل تحمل توصیف کرده‌اند اما با این وجود هیچگونه اقدام در این خصوص صورت نگرفته است.
برچسب ها: فرانسه ، زندان ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار