مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد گفت: با توجه به بارگذاري 200 رشته جديد در سازمان فني و حرفه اي كشور و با عنايت به ظرفيت موجود بايد نياز سنجي و بررسي هاي لازم صورت گيرد.

حبيب اله كارگر در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: 200 رشته جديد در سازمان فني و حرفه اي كشور بارگذاري شده است كه با توجه به اين ظرفيت بايد نيازسنجي و بررسي هاي لازم در اين رابطه صورت گيرد و رشته هاي متناسب با هر شهرستان با هر شهرستان به كارآموزان آموزش داده شود.
وي در ادامه به موضوع رهگيري اشتغال مهارت آموختگان اشاره و اظهار داشت: رهگيري اشتغال اين قشر مسئله بسيار مهمي است كه بايد با دقت انجام گرفته و خروجي آن بررسي شود.
وي با بيان اينكه اعتبار سنجي مراكز آموزش فني و حرفه اي از برنامه هايي است كه به تازگي از سوي سازمان در حال انجام است خاطر نشان كرد: اعتبارها با بررسي مواردي از قبيل فضاي سبز مناسب، كارگاه هاي مجهز، رشته هاي موفق و مربيان توانمند در امر آموزش، پرداخت مي شود.
در ادامه شهبازي معاون آموزش و پژوهش اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد نيز در ادامه از برگزاري اردوي آموزشي جهت روساي مراك در سال جاري خبر داد و گفت: نيمي از روساي مراكز و نيمي از مربيان مراكز كل كشور در اين اردوي چهار روزه شركت مي كنند كه دو روز به ارائه آموزش هاي تئوري و دو روز به بازديد از صنايع و مراكز فني و حرفه اي سازمان آموزش فني و حرفه اي پرداخته مي شود.
وي همچنين از برگزاري دوره هاي كارآفريني با رويكرد تجاري سازي ايده هاي دانش بنيان ويژه مهندسان، دانشجويان و مديران شركت هاي دانش بنيان، در راستاي تربيت نيروي انساني ماهر و متخصص از سوي دفتر مهارت هاي پيشرفته سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار