طهماسب صلحجو منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار
حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص اقتباس از آثر ادبي در سينما، گفت: دست نويسنده در داستان نويسي ادبي باز بوده ولي در صورت تمايل تبديل آن به فيلمنامه نيازمند ابزار و امكانات است كه ممكن است فراهم كردن اين ابزار و امكانات دشوار باشد.
وي در خصوص كم رونق بودن سينماي اقتباسي در ايران گفت: دليل اصلي كم رونق بودن اين حوزهي سينمايي عدم تفاهم بين نويسندگان و فيلمنامه نويس ما بوده است.
صلح جو در همين خصوص افزود: دليل وجود اين عدم تفاهم راضي نبودن نويسندگان از آثار اقتباس شده ادبي در سينما بوده است.
وي در خصوص كمك كردن آثار ادبي به فيلم نامهها اظهار داشت: به نظر من آثار ادبي نميـواند به رشد فيلم نامه كمك كند، چون مقولهي فيلمنامه نويسي و داستاننويسي 2 مقوله جدا هستند.
اين منتقد سينما در همين رابطه ادامه داد: فيلم نامههاي كنوني ضعف موضوعي ندارد بلكه در روايت داستان ضعيف هستند.
صلح جو در رابطه با روند روبه رشد فيلم نامه در ايران خاطرنشان كرد: در حال حاضر روند رشد فيلم نامه كند بوده زيرا فيلم نامهها به صنعت وابستهاند و زمينههاي صنعتي در سينماي ايران ضعيف است./ي2