رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: 100 هکتار از باغات پسته زرندیه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود.

بارانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: هم اكنون حدود 500 هكتار از باغات پسته این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

وی با اشاره به اینكه در زمان حاضر مهمترین مشكل تولید پسته در زرندیه كمبود منابع آب است، گفت: با بهره گیری از طرح آبیاری تحت فشار مصرف آب تا حدود 50 درصد كاهش می یابد.

 وی با بیان اینكه بیشتر باغات پسته زرندیه در دشت سلطان احمدلو زرندیه واقع شده و هم اكنون این منطقه دارای پنج هزار و 300 هكتار باغ پسته است، اظهار داشت: این طرح 100 هكتاری نیز در این منطقه اجرا خواهد شد.

وی مدت زمان طولانی اجرای طرح آبیاری تحت فشار را یكی از مشكلات آن دانست و بیان داشت: با توجه به افزایش قیمت تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح ها، فاصله زمانی میان ارائه طرح تا مرحله تصویت موجب افزایش قیمت ها می شود.

 بارانی ادامه داد: برآورد اولیه هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار در این 100 هكتار پنج میلیارد و 200 میلیون ریال پیش بینی شده بود كه پس از طی مراحل تا تصویب كه حدود سه ماه به طول انجامید هم اكنون برای اجرای این طرح هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار لازم است.

 پسته به عنوان یكی از محصولات كشاورزی صادراتی استان مركزی، جایگاه مطلوبی در بازارهای جهانی دارد.

هم اكنون زرندیه دارای بیش از هفت هزار هكتار باغ پسته است.  /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.