قلب شما با مشاهده يك جعبه شكلات شروع به خواندن سرود شادماني مي‌كند. ملكول‌هاي بدن شما با به دست گرفتن يك تكه شكلات خبردار مي‌ايستند و اين امر نشان‌دهنده شكمو بودن شما نيست.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران،ممكن است شما به مواد شيرين معتاد شوید؛ به مواد غذايي شيرين و به موادي كه با آرد سفيد درست شده‌اند، زيرا بدن شما در مقابل آرد سفيد هم مانند شيريني عكس‌العمل نشان مي‌دهد. اين اعتياد، فيزيولوژيكي (جسمي) است و تاثير آن روي سيستم بيوشيمي بدن شما كاملا مانند تاثير موادمخدري مانند مورفين و هروئين است.

          
در واقع امكان دارد شما با خوردن شيريني خلق و خوي خوبي پيدا كنيد. خوردن شيريني ممكن است بلافاصله در شما احساس سرخوشي و شادي ايجاد كند و اگر مقدار معيني شيريني را كه بدنتان به آن معتاد شده است، نخوريد آثار خماري در شما پديد ‌آيد. بله امكان دارد به طور فيزيولوژيكي وابسته به تاثير شيريني در جسمتان شده باشيد. حساس بودن به مواد قندي نشان‌دهنده اين است كه شما از بيوشيمي به خصوصي برخورداريد و وابستگي شما به شيريني كاملا با افراد عادي متفاوت است. قلب شما با مشاهده يك جعبه شكلات شروع به خواندن سرود شادماني مي‌كند. ملكول‌هاي بدن شما با به دست گرفتن يك تكه شكلات خبردار مي‌ايستند و اين امر نشان‌دهنده شكمو بودن شما نيست.

اين حالات نشان‌دهنده عكس‌العمل طبيعي شخصي است كه داراي حساسيت قندي مي‌باشد و مغز او نوعي مواد شيميايي قوي به نام <بتااندورفين> را با استشمام بوهايي به خصوص آزاد مي‌سازد.وقتي شما شكلات مي‌خوريد، آيا در وجودتان حس قدرشناسي از خودتان نمي‌جوشد؟ شايد اين عقيده كه شكلات باعث ميشود شما عزت نفس بيشتري داشته باشيد، افراطي به نظر برسد، ولي شكلات باعث آزاد شدن بتااندروفين در شما مي‌شود كه اين خود باعث افزايش عزت نفس در شما ميشود. وابستگي شما به چيزهاي شيرين در سطح سلول‌هاي شما فعال مي‌شود. اين امر بسيار قوي‌تر از آن چيزي است كه شما تا به حال در وجودتان احساس كرده‌ايد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار