احمد ناطق نوری گفت: ورزش بوکس نیازمند حمایت مسئولان ورزش کشورمان است وباید به این رشته مظلوم پدرانه برخورد کنید.

احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: بوکس درایران بستن از 70 سال عمر دارد اما متاسفانه نگاهها به این رشته با دیگر رشته ها متفاوت است.
اگر چه در این سالها تلاش بسیاری کردیم تا بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب به ترویج این رشته بپردازیم اما تا زمانی که حمایت ویژه ای را از سوی مسئولان ورزش و ارگانها دولتی نداشته باشیم نمی توانیم به این امر مهم برسیم.
وی درادامه افزود: حضور دکتر سجادی معاونت ورزش و جوانان، در مجمع عمومی فدراسیون بوکس فرصت مناسبی است تا بیان مشکلات و حل و فصل آنان بپردازیم به همین منظور از وی در خواست کردیم تا تمامی صحبت های شده در این جلسه را به اطلاع دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان برسانند تا بنگاه پدرانه و دلسوزانه به این ورزش به ارتقا این رشته کمک کند.
رئیس فدراسیون بوکس درخصوص بودجه فدراسیون مشت زنی بیان داشت: متاسفانه از بودجه ای که دراختیار فدراسیون می گذارد بسیار کم است و از همین مقدار کم که حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان است تنها 800 تا  900  تومان را دراختیار قرار داده اند.
وی درادامه اظهار داشت: متاسفانه مقدار بودجه که در اختیار  مامی گذارند آنقدر کم استکه بسیاری از اهمیت های ما حتی قدرت ده جفت دستکش را برای برگزاری  مسابقه را ندارد که ما انتظار داریم این مشکلات حل نشود چرا که با این بودجه واین تورم اقتصادی نمی توانیم کاری کنیم.
ناطق نوری ادامه داد: از علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی قرار بود 50 دستگاه رینگ را به استانهای داده شود اما هنوز این امر میسر نشده است که جای بسیار تاسف است و امیدواریم مسئولان دستور بدهند تا رینگ ها به ما تحویل داده شود.

با  حمایت همه ارگانها، مدال آوری در المپیک قطعی است
رئیس فدراسیون بوکس در خصوص کسب مدال المپیک اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه در تمامی دورهای بازیهای المپیک بوکس هماره کاروان ورزشی کشورمان بوده است اما نتوانستیم به مدال این رقابت ها دست یابیم.
 وی در ادامه بیان داشت: کسب مدال ارزشمند المپیک آنچنان هم غیر قابل دسترس نخواهد بود منوط به آنکه سازمان ها ، ارگان ها و نیروهای مسلح و انتظامی این ورزش یاری کنند تا از پایه خوب رشد کرده و بتواند در آن المپیک را به افتخارات بوکس بیافزاید.
 ناطق نوری افزود: بهرحال ما نباید از قدرت جوانان بوکس کشورمان نا امید شویم و با توجه به اینکه در رقابت های آسیایی قزاقستان و  مشت زنان المپیکی مان  بسیار خوب درخشیدند امیدوارم درسی امین دوره بازیهای المپیک 2012 طلسم این بی مدالی شکسته شود و بتوانیم به این مدال است یابیم.
رئیس فدراسیون بوکس در پایان بیان داشت: برای  شکست این طلسم از سوی مشت زنان المپیکی همانطور که برای بوکسورهایی که سهمیه المپیک گرفته اند مبلغ 10 میلیون تومان پاداش در نظر گرفته بودیم و بلافاصله پس از این موفقیت به آن ها پرداخت کردیم برای بالا بردن انگیزه برای ملی پوشان پاداش های را برای آنها در نظر گرفته ایم .
وی در ادامه افزود: برای هر بوکسور که در المپیک مدال طلا بگیرد مبلغ 100 میلیون تومان، مدال نقره 70 میلیون تومان و مدال برنز 50 میلیون تومان در نظر گرفته ایم که این مبلغ را خود فدراسیون به بوکسور ها می پردازد و این پاداش به چیزی غیر از پاداش  است که وزارت ورزش و جوانان برای مدال آوران المپیک در نظر گرفته است./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار