متخصصان شركت ملی حفاری ایران برای نخستین بار در كشور موفق به تعمیر و بازسازی بخش مركزی پردازش اطلاعات (VFD) گرداننده فوقانی (TOP DRIVE) دستگاه های حفاری شدند.

  
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، رئیس نگهداری و تعمیرات گرداننده های فوقانی این شركت حاكی است : این دستگاه بر روی دكل حفاری دریایی شهید مدرس در حین كار دچار آسیب دیدگی كلی و غیر قابل استفاده شده بود.

حمید بارانگر افزود: از آنجا كه خرید و تعویض این پخش از تاپ درایو از خارج بیش از یك میلیون دلار بار مالی داشت، تعمیر و راه اندازی آن از طریق شركت های داخلی در دستور كار قرار گرفت كه به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالای به كار رفته در اتاق و سامانه الكترونیكی و PLC این تجهیز مسیر نشد.

وی ادامه داد: در بررسی بیشتر مقرر شد تعمیر و بازسازی این تجهیز با همیاری مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) شركت انجام شود كه با تلاش كارشناسان اداره تعمیرات تاپ درایو و اداره تعمیرات برق مدیریت نت با اختصاص یك دستگاه كاروان ( اتاق فلزی) و عایق كاری آن و همچنین تامین اقلام مورد نیاز در مدت دوماه این تجهیز بازسازی و نصب و زمینه راه اندازی گرداننده فوقانی فراهم شد.

بارانگر هزینه صرف شده برای این دستگاه را 250 میلیون ریال عنوان و اظهار كرد: این موفقیت مهم علاوه بر كاهش تاخیر در راه اندازی دستگاه حفاری، صرفه اقتصادی بالایی برای شركت داشت.

دستگاه گرداننده فوقانی (TOP DRIVE)در شتاب بخشی به عملیات حفاری نقش بسیار مهمی دارد و از گیر لوله ها در هنگام عملیات جلوگیری می كند.

این دستگاه همچنین باعث افزایش ضریب ایمنی بالا در حین عملیات حفاری می شود. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.