شرایط مطلوب صنعت پتروشیمی یکی از اولین گزینه ها در بازار سرمایه برای خرید سهام محسوب می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون اظهار کرد: افزایش حجم تولید شرکت های پتروشیمی بیانگر این مطلب است که این گروه می تواند سود مناسبی را عاید سرمایه گذاران خود کند.

 شریف موسوی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای تولید در شرکت های پتروشیمی بر اساس ظرفیت صورت می پذیرد، اظهار گفت: آخرین گزارش ها حاکی از آن است که حجم تولید این شرکت ها روند صعودی دارد .

مدیرعامل پتروشیمی مارون با اشاره به اینکه برنامه ریزی های صورت گرفته برای تولید در شرکت های پتروشیمی محقق شده است، خاطرنشان کرد : هرچند هنوز میزان تولید با ظرفیت اسمی فاصله دارد اما برنامه ریزی ها محقق شده است.

موسوی با اشاره به اینکه میزان فروش محصولات در شرکت های پتروشیمی با توجه به طرح های در حال اجرا متفاوت است، اظهار کرد: این موضوع در باره سودآوری پروژه ها هم صدق می کند به طوری که پروژه های مختلف با توجه به زمان راه اندازی، سودهای خوبی را برای سهام دارانشان پیش بینی کرده اند.

وی در مورد تفاوت نرخ برابری دلار با ریال برای پیش بینی سود شرکت ها اظهار داشت: با توجه به نوسانات قیمت دلار پیش بینی ها معمولا محتاطانه بوده است، به طوری که تلاش بر این است که افت و خیزها واقعی در نظر گرفته شود.

مدیر عامل پتروشیمی مارون در باره تاثیر نوسان قیمت ارز بر پیش بینی سود این شرکت ها و تغییر در پیش بینی سود آنها گفت: ما در پیش بینی سود خود، قیمت ارز را با احتیاط لحاظ کردیم، بر این اساس ما در بودجه سال جاری قیمت دلار را طوری در نظر گرفتیم که اگر قیمت دلار کاهش یابد جای نگرانی وجود نخواهد داشت .

مدیر عامل پتروشیمی مارون با بیان اینکه قیمت دلار در روزهای پایانی سال گذشته در بازار آزاد رشد کرد، گفت: با این وجود پیش بینی که از روند نزولی آن در سال جاری داشتیم،  قیمت ارز را به طور منطقی در بودجه در نظر گرفتیم .

مدیرعامل پتروشیمی مارون در ادامه شرایط کلی حاکم بر شرکت های پتروشیمی را مدنظر قرار داد و اظهارکرد: در اقتصاد ما شرکت های پتروشیمی از مزیت خوبی برخوردار هستند و در هر شرایطی، وضعیت سهامشان قابل دفاع است، چراکه زمینه های مثبت  موجود در این شرکت ها بسیار بالاست .

موسوی با اشاره به وضعیت مناسب این شرکت ها به لحاظ توان  تصریح کرد: در این شرایط صنعت پتروشیمی یکی از اولین گزینه ها  در بازار سرمایه برای خرید سهام محسوب می شوند./س
برچسب ها: بورس ، پتروشیمی ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار