مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در حال حاضر این شرکت بالغ بر 100 میلیارد تومان گردش مالی سالانه دارد که یک ظرفیت بی‌نظیر برای استان اردبیل به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  صمد مغانی افزود: ما با برخی محدودیت‌ها و موانع در توسعه این شرکت مواجه هستیم به طوری که این شرکت همچنان در گیر و دار واگذاری بر اساس اصل 44 یا ماندن به عنوان زیر‌مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بلاتکلیف است و همین امر نیز محدویت‌هایی را برای این مجموعه به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت مغان با برخی نوسانات 63 هزار هکتار مساحت دارد، گفت: این اراضی شامل اراضی زراعی، باغی، جنگل‌کاری و ناحیه صنعتی است.

مغانی افزود: این مجموعه علاوه بر داشتن اراضی مستعد برخوردار از صنایع متعدد وابسته بخش کشاورزی است که می‌توان کارخانه قند، لبنیات، پروسس بذر و کود گرانوله را نام برد.

وی با بیان اینکه 70 درصد بذر ذرت کشور در کشت و صنعت مغان تولید می‌شود، گفت: کارخانه پروسس بذر با ظرفیت 5 تن در ساعت بذر ذرت، 10 تن در ساعت بذر گندم و 7 تن بذر در ساعت بذر جو تولید می‌کند.

مغانی کل تولید محصولات کشاورزی کشت و صنعت مغان را به همراه فرآورده‌های تبدیلی این بخش 400 هزار تن برشمرد و افزود:‌ این مجموعه به صورت مستقیم برای یک هزار و 700 نفر اشتغال ایجاد کرده که با تعدیل نیرو در سال‌های اخیر به دلیل تعطیلی برخی از واحدها همچنان با مشکل تولید نشدن محصول با ظرفیت اسمی تعیین شده روبرو هستیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در ادامه گفت: کل تولیدات شرکت کشت و صنعت مغان با برند مغانه تولید شده و حتی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، و ، صنعت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.