رئيس اتحاديه بين المللي حمل و نقل هوايي - ياتا - امروز از اتحاديه اروپا خواست اجراي طرح اعمال ماليات بر انتشار گاز دي اکسيد کربن را به تأخير بيندازد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ رئيس اتحاديه بين المللي حمل و نقل هوايي اعلام کرد اجراي اين طرح سبب بروز جنگ تجاري خواهد شد که به ضرر اروپا خواهد بود.

اين طرح - که بر اساس آن هواپيماهايي که در حريم هوايي اتحاديه اروپا پروزا مي کنند در صورت انتشار گاز دي اکسيد کربن بيش از حد مجاز بايد ماليات بپردازند - در ميان برخي کشورها سبب بروز تنش هايي شده است که مي گويند هم اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با  بحران اقتصادي جهاني هستند.

مقامات اتحاديه اروپا بعد از آن که چين و هند از همکاري با اين طرح - که از روز اول ماه ژانويه اجرايي شد - خودداري کردند مجبور شد ضرب الاجل اجراي اين طرح را براي شرکت هاي هواپيمايي تا اواسط ماه ژوئن به تعويق بيندازد.

توني تيلر رئيس اتحاديه بين المللي حمل و نقل هوايي گفت: « کميسيون اروپا اعلام کرده است نمي تواند در زمان اجراي اين طرح تغييري ايجاد کند اما تا زماني که شرکت هاي هندي و چيني اين طرح را اجرا نکنند اين کميسيون مي تواند به آنها مهلت بيشتري دهد.»
او پس از نشست سالانه ياتا در جمع خبرنگاران گفت:‌« بديهي است که قابليت انعطاف پذيري نيز بايد وجود داشته باشد. بنابراين چرا آنها همه چيز را به تأخير نمي اندازند؟ بايد اين ضرب الاجل را تمديد کرد.»

در ماه فوريه سازمان هواپيمايي چين شرکت هاي هواپيمايي اين کشور را از همکاري با طرح موسوم به طرح تجاري انتشار گاز دي اکسيد کربن منع کرد .
ونگ چانگ شون رئيس شرکت هواپيمايي دولتي چين در نشست سالانه اين شرکت گفت: « اين طرح شبب افزايش هزينه ها براي شرکت هاي هواپيمايي و در نتيجه افزايش هزينه هاي مسافران خواهد شد.»

وي افزود : اجراي اين طرح امسال هزينه اي معادل هفتصد و نود ميليون يوآن - معادل 124 ميليون دلار - و تا سال 2020 ،  3 ميليارد و 700 ميليون يوآن را به صنعت هوايي چين تحميل خواهد کرد.

مقامات ياتا هشدار دادند اين طرح سبب بروز جنگ تجاري مي وشد و شرکت هاي هواپيمايي از خريد هواپيماهاي اروپايي و تجهيزات هوايي خودداري کنند.

برچسب ها: هواپیما ، اروپا ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار