فرماندار گناباد با تاکید بر تسریع و سهولت پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی گفت: تاکنون بیش از 5 هزار و 700 نفر در شهرستان متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در گناباد، محمد صفایی در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اظهار داشت: تا کنون 604 طرح شامل ایجاد باغ مکانیزاسیون، احداث استخر کانال انتقال آب دامپروری و گلخانه به تصویب کار گروه رسیده و به بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل ارسال شده است.

امام جمعه گناباد نیز بر نظارت دقیق تسهیلات بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم دست اندرکاران با نظارت دقیق در جهت افزایش تولیدات کشاورزی گام بردارند.

حجت الاسلام حسن صادقی با تقدیر از عملکرد کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان گفت: با توجه به اینکه خشکسالی های اخیر خسارت فراوانی به زیر ساخت های کشاورزی گناباد وارد کرده سعی شود تسهیلات بهتری برای کمک به کشاورزان منطقه صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد در ادامه گفت: کار برداشت گندم در گناباد از سطح 2200 هکتار اراضی گندم آبی از تاریخ پنجم خرداد ماه جاری در شهرستان اغاز شده است.

محمدباقر جاهدی افزود: با توجه به اینکه 50 درصد اراضی فوق تحت تاثیر عواملی همچون طولانی شدن دوره سرما ویخبندان سیل و تگرگ و طوفان و تداوم خشکسالی و پایین بودن کیفیت آب وخاک از بین رفته است پیش بینی می شود از سطح 1100 هکتار حدود 2200 تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 19 جلسه کارگروه برگزار شده است که در جلسات کارگروه 604 طرح مورد بررسی قرار گرفته و به بانک کشاورزی ارسال شده است. /س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.