رقابت شناگران کشورمان از 26 تیر در مسابقات انتخابی المپیک در ترکیه اغاز می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی نفرات اعزامی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک لندن گزینش شدند.
به این ترتیب مقرر شد تا از بین شناگران ملی پوش محمد بیداریان ، احمد رضا جدالی، افشین عسگری و محمد علیرضایی در این دوره از رقابت ها که از 26 لغایت 29 خرداد به میزبانی ترکیه آغاز می شود حضور پیدا کنند و قرار است تیم ملی 22 خرداد برای حضور در این پیکارها راهی محل مسابقات شود.
پس از دوری چند ماهه علیرضایی قرار است وی در این رقابت ها خود را محک بزند، این مسابقات آخرین شانس شناگران برای کسب ورودی المپیک است که با توجه به شرایط جدید بدست آوردن مجوز این رقابت ها کارشناسی نیست.
سال گذشته مسابقات جهانی شنا از شانگهای چین برگزار شد و 3 ملی پوش کشورمان دراین رقابت ها حضور پیدا کردند و شناگرانی که در این مسابقات حضور داشتند این شانس را بدست آورند که از طریق وایت کارت در رقابت های المپیک لندن حضور پیدا کنند که از بین شناگران حاضر در این رقابت ها محمد بیداریان به عنوان شناگر اعزامی به لندن انتخاب شد و قرار است از طریق وایت کارت در المپیک به مصاف حریفان جهانی خود برود
** علیرضایی اولین المپیکی ایران
محمد علیرضایی اولین شناگر کشورمان بود که موفق به کسب ورودی المپیک شد و در رقابت های المپیکی 2008 حضور پیدا کرد.
در حال حاضر تمرینات آمادگی تیم ملی در تهران پیگیری می شود تا ترکیب 4 نفره کشورمان از 26 تیر ماه رقابت خود را در این مسابقات آغاز کنند.
با توجه به اینکه شنا رشته ای رکوردی است به همین دلیل رسیدن به رکوردهای ورودی کار سختی است و ملی پوشان کشورمان باید در آخرین مسابقات گزینشی المپیک خود را با سایر ملی پوشان محک بزنند.
این گزارش حاکی است، در طی 2 سال گذشته به دلیل تغییر و تحولات ایجاد شده در فدارسیون   شناگران دچار افت شدند به طوریکه آنها بارکوردهای ورودی خود فاصله گرفتند و در زمان سرپرستی جعفری شناگران در مسابقات انتخابی شرکت کردند و نتایج آنها در این رقابت نشان داد که آنها نسبت به گذشته دچار افت شدند و سپس از آن اردوهای آماده سازی تیم های ملی برپا شد و در حال حاضر نیز با بهبود رکوردها شناگران خود را برای حضور در مسابقات ترکیه آماده می کنند.
هم اکنون هدایت تیم ملی بر عهده سر مربی خارجی است که قرار است خشایار حضرتی نیز به عنوان مربی تیم ملی را در این رقابت ها همراهی کند./ق
برچسب ها: المپیک ، شناگران ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار