استانداردهاي پائين آموزشي و چالش هاي شغلي انگليس

آمارها نشان مي دهد که هزاران فارغ التحصيل انگليسي براي شاغل شدن، نياز به آموزش مهارت هاي بسيار ابتدايي شغلي دارند که علت اصلي اين امر، پائين بودن سطح استاندارد آموزشي در اين کشور است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ عدم وجود مهارت هاي شغلي و حتي مهارت هاي بسيار ابتدايي در سيستم آموزشي اين کشور باعث شده که شرکت ها مجبور به برگزاري کلاس هاي آموزشي براي آموزش مهارت هاي پايه به نيروهاي تازه استخدام خود شوند، بطوريکه همين امر صرف و در واقع هدررفت هزينه هاي چند ميليون پوندي در سال را در اين کشور به همراه دارد.

علاوه بر مهارت هاي شغلي بسياري از فارغ التحصيلان حتي در مفاهيم مديريت زمان، مسئوليت پذيري و روباط عمومي نيز مشکل دارند.

اين مطالعه آماري که روي 542 شرکت بزرگ با 1600000 کارمند انجام شده نشان مي دهد که سيستم ضعيف آموزشي، دانش آموزان و دانشجويان را به طور موثر براي حضور در محيط کار آماده نکرد و همين امر هزينه هاي مستقيم و غير مستقيم زيادي را به اقتصاد انگليس تحميل مي کند.

در اين ميان، بسياري از کشورها ترجيح مي دهند که از افراد غير انگليسي با سيستم و پيشينه آموزشي متفاوت استفاده کنند و اين در حاليست که آمار بيکاري در اين کشور روز به روز در حال افزايش است.

با وجود شرايط سخت شغلي و بيکاري در اين کشور، بنابر گزارش 35 درصد از اين شرکت ها به خاطر عدم وجود مهارت هاي شغلي مناسب تقاضا براي برخي فرصت هاي شغلي وجود ندارد.

اين مسئله حتي در بسياري مشاغل که مهارت هاي کمتري نياز دارند نيز به چشم مي خورد.

طبق اين گزارش که بيشتر روي مهارت هاي پايه اي تاکيد دارد، به عنوان مثال و با توجه به شواهد موجود مهارت هاي رياضي و محاسباتي در ميان نيروي کار اين کشور، روز به روز بدتر مي شود.

کارشناسان معتقدند؛ با توجه به اقتصاد بحران زده کنوني سيستم آموزشي ضعيف اين کشور نيز مي تواند به چالشي براي بخش مشاغل، صنعت و اقتصاد اين کشور تبديل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار