افزايش سطح سليقه و نگاه مسئولان به ‌آثار سينمايي دست فيلمسازان را براي سوژه هاي بهتر باز كرده و جذب مخاطب را به همراه خواهد داشت.

جبار آذين منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص راهكارهايي براي افزايش سطح سليقه مخاطبان سينما گفت: براي جذب مخاطب به آثار سينمايي راهكارهاي مختلفي وجود دارد كه قبل از هر چيز بايد مسئولان سينما سطح سليقه و نگاه خود را ارتقا دهند.
وي افزود: افزايش سطح سليقه و نگاه مسئولان به سوژه ها و آثار سينمايي دست فيلمسازان را براي سوژه هاي بهتر باز مي‌كند.
وي ادامه داد: توليدكنندگان و فيلمسازان حرفه اي ما مدتهاست كه از دايره فيلم سازي دور شده اند كه اين خود يكي از دلايل دوري مخاطب از سينما است.
آذين تصريح كرد: فيلم هاي دردست توليد و اكران نشان حضور فيلمسازان جوان در عرصه سينما است كه از يك جهت خوب بوده ولي به لحاظ ساختار حرفه اي دچار مشكل است.
وي در اين باره افزود: اكثر اين آ‌ثار داراي سوژه هاي تكراري بوده و يا با پرداخت ضعيف در ابداع و نو‌آوري كم مي‌آورند و به همين علت در جذب تماشاگر موفق عمل نمي‌كنند.
آذين با اشاره به اينكه تبليغات هم در جذب تماشاگر موثر است، گفت: استفاده فيلمسازان از سوژه هاي تازه و جذاب همراه با تبليغات در جذب تماشاگر موثر خواهد بود.
آذين عنوان كرد: مسئولان بايد با حمايت از فيلم هايي منطبق با فرهنگ جامعه فيلمسازان خوب و حرفه اي را مورد حمايت مادي و معنوي قرار دهند تا تماشاگر به سمت فيلم ها جذب شود.
وي تصريح كرد: دولت بايد براي مخاطب تسهيلات قائل شود كه تماشاگر با توجه به تورم موجود براي ديدن فيلم ترغيب شود.
آذين اظهار داشت: برخي فيلم هاي خوب به دلايلي چون مشكلات محتوايي يا ساختاري اكران نمي‌شوند و تعدادي از آن ها كه بعدها در سالن هاي خاص با عنوان اكران خاص قرار مي‌گيرد كه همه نمي‌توانند از تماشاي آن ها استفاده كنند.
وي بيان كرد: فيلمسازان بايد متناسب با سطح سليقه مردم آثاري بسازند تا در اخذ مجوز اكران از سوي وزارت ارشاد دچار مشكل نشوند.
وي در خصوص وظيفه فيلمسازان در جهت جذب تماشاگر افزود: آثار فيلمسازان بايد در جهت ارتقاي سطح سليقه مردم باشد و به سمتي حركت كنند كه فرهنگ سينمايي جامعه ما را ارتقا داده و فقط براي سرگرمي و گيشه نباشد كه بعد از مدت اندكي خاصيت خود را از دست مي دهد و ريزش تماشاگر را به دنبال خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: در صورت اصلاح نگاه مسئولان و حمايت آنان مي توانيم تماشاگر را به سمت سينما كشانده و جذب مخاطب را به همراه داشته باشم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار