رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 'محمدرحیم محمودی سوران' كشاورز خرماكار، 'محمدامین ریگی' صیاد و 'شهداد ریگی لادز' آبخیزدار استان به عنوان سه فعال و نمونه بخش كشاورزی كشور انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران زاهدان  ، محمد كیخا افزود: محمد رحیم محمودی سوران كشاورز خرما كار منطقه سیب سوران است كه به دلیل انجام هرس كل سطح باغ و خوشه های خرما، استفاده از سبدهای پلاستیكی به منظور جمع آوری و حمل محصولات تولیدی، ارتباط مستمر با كارشناسان مركز جهاد كشاورزی، بهره گیری از كودهای دامی و تولید محصولات خرما با كیفیت بسیار خوب به عنوان كشاورز نمونه كشور انتخاب شده است.
وی بیان كرد: همچنین محمد امین ریگی از شهرستان كنارك به سبب بكار گیری ابزار و ادوات استاندارد به طرز صحیح، كنترل كیفیت محصول صید شده، شركت در دوره های آموزشی، ارتباط مستمر با كارشناسان جهاد كشاورزی و شیلات، میزان صید بالا و مشاركت در تشكیل انجمن صید ماهیان به عنوان صیاد نمونه ماهیان صنعتی كشور انتخاب شد. رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان از مهمترین دلایل انتخاب 'شهداد ریگی لادز' از شهرستان زاهدان به عنوان آبخیزدار نمونه كشوری را شركت در كلاس های آموزشی، اجرای هزار و 300 متر مكعب بند خاكی، سنگی و ملاتی و دو هزار و 700 متر مكعب خشكه چینی، بوته كاری و نهالكاری در سطح هفت هكتار و بكارگیری توصیه های فنی و علمی كارشناسان عنوان كرد. وی اظهار داشت: همچنین 44 تولید كننده و بهره بردار بخش كشاورزی سیستان و بلوچستان به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند و بزودی در مراسمی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.
كیخا گفت: در راستای سیاست های وزارت جهاد كشاورزی مبنی بر ارج نهادن به تولید كنندگان بخش كشاورزی به منظور ایجاد رقابت سالم بین تولید كنندگان برای تولید بیشتر و بهتر محصولات ارگانیك و الگو قرار دادن كشاورزان نمونه و بكارگیری آنان در اشاعه اطلاعات نوین همه ساله مدیریت هماهنگی ترویج كشاورزی اقدام به شناسایی، انتخاب و معرفی برترین های این بخش در هفته جهاد كشاورزی می كند.
وی افزود: كشاورزان و تولیدكنندگان برگزیده در سالجاری با رعایت مواردی مانند بهره وری حداكثری در تولید با استفاده بهینه از امكانات و منابع آب همراه با حفظ محیط زیست، كاهش مصرف سم، استقبال از دوره های آموزشی و ترویجی، حركت در زمینه نظام مطلوب بهره برداری از منابع تولید و كاهش هزینه تولید ضمن رعایت استانداردهای موجود در هر رشته انتخاب و معرفی شدند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.