معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: 81 درصد از مصوبات و توافقات سفرهای استانی هیات دولت به این استان اجرایی شده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز،  اشرف نیا مصوبات سه دوره سفرهای استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی را 631 مورد اعلام و اظهاركرد: تاكنون از این تعداد 514 مورد به مرحله اجرا رسیده است.


وی افزود: همچنین در این مدت 331 مصوبه و توافق نامه سفرهای استانی به بهره برداری كامل رسیده و 182 مصوبه نیز در دست اقدام بوده است.


اشرف نیا مصوبات و توافق نامه های اجرایی نشده سفرهای استانی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی را 118 مورد اعلام كرد. وی دلیل اجرایی نشدن مصوبات فوق را حجم سنگین عملیاتی و بزرگ بودن طرح ها عنوان كرد و گفت: تعدادی از این طرح ها از جمله بزرگراه بستان آباد- سراب و برخی از سدهای مصوب، دارای فازهای مختلف مطالعاتی و اجرایی می باشند كه اجرایی شدن آنها به زمان نیاز دارد.


اشرف نیا ادامه داد: تعدادی از طرح ها نیز فقط مطالعاتی بوده كه از آن جمله می توان به طرح انتقال خط اتیلن به تبریز اشاره كرد كه در سفرهای قبلی استانی هیات دولت، مطالعات آن به اتمام رسیده و در سفر چهارم قرار است، این طرح بزرگ ملی اجرا شود.


وی طرح توسعه مجموعه مس سونگون و نفلین سینیت سراب را از جمله همین طرح ها بیان كرد كه تنها مطالعات آن در جریان سفرهای استانی مصوب شده است.


معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی كمبود اعتبارات را از دیگر عوامل عدم اجرای تعدادی از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت به این استان ذكر كرد.


اشرف نیا ادامه داد: همچنین در اجرای برخی از مصویات نیز مشكلات مربوط به محیط زیست وجود داشت كه تمام این مشكلات با رایزنی و مذاكره با دستگاه های مربوطه حل و فصل شده و قرار است به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز شود. /س

برچسب ها: مصوبات ، سفر ، هیات دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.