با استفاده از نور مادون قرمز محققان توانستند اشعه X را تولید کنند که این اتفاق آماده سازی برای انقلاب در فناوری نانو است

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  برای اولین بار و با استفاده از یک دستگاه کوچک قابل حمل نور مادون قرمزبه اشعه X به عنوان یک سوپر میکروسکوپ مورد استفاده قرار می گیرد.
این به اصطلاح سوپر میکروسکوپ قادر است تا اتمها  و واکنشات شیمیایی که در عمل تبدیل شدن هستند را نشان دهد.
 بر اساس این گزارش ، پرتوهای اشعه X  قادر به ورود به این سطح از جزئیات و همچنین تنها شتاب دهنده ذرات قدرتمند است.
 این اشعه تولید شده وسیع ترین طیف که تاکنون بدست آمده و پالس بسیار کوتاه اشعه X  را پوشش می دهد بررسی و عکسبرداری از ذرات کوچک و سریع فرآیند های فیزیکی و بیولوژیکی از جمله حرکت الکترون ها را نشان می دهد.
 حدود نیم قرن است که کارشناسان و فیزیک دانان تلاش کرده اند تا چگونگی ساخت لیزر اشعه X را به طور موثر واندازه معقول که می تواند تصاویری با وضوح بالا از اتم ها و واکنشهای شیمیایی را به مابدهد، را توجیه کنند.
منابع اشعه X نیاز به انرژی زیادی دارد که باید در ساختارها حداقل به عنوان زمینه هایی که استفاده از آن را غیر عملی می کنند تکیه کنند،  برای پی بردن به منابع اشعه X محققان از تقلید از نوازندگی دستگاه دسکتاپی که مادون قرمز ساطع می کند استفاده می کنند.
 بر اساس این گزارش،  محققان سپس به طور مستقیم با نور تولید شده توسط دستگاه گاز در فشار بالا می تواند فرکانس نور مادون قرمز برای تولید اشعهX  که فوق العاده قوی است را دستکاری کنند.
 این روش که به نام لانسل هارمونی بالا(HHG) است به ما اجازه می دهد تا به طور آزاد الکترونهای درون گاز را توسط اشعه مادون قرمز انتخاب کنیم.
 الکترون ها با شتاب خود رنگین کمان اشعه X را از خود منتشر می کنند بر همین اساس  است که می گویند بر خلاف نور نا منسجمی ( نامنسجمی) که ازتمام جهات از لامپ ساطع می شود اشعه ایکس گسیل پرتوهایی که شبیه به لیزر است را منشر می کند.
 این یک نتیجه مهم است،‌اما در هر صورت راه درازی تا رسیدن به کار بردهای استفاده از اشعه لیزر پالسی که ممکن است برخی از مزایای زیاد دستگاه تقویت و تسریع ذرات باردار الکترونی و لیزر را الکترون آزاد(FEL) را داشته باشد ، نسلX  اشعه X را بکار ببرند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
سحر
۲۰:۰۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
لطف كنيد مطالب بيشتر همراه با ذكر منبع بذاريد
آخرین اخبار