کنگره آمريکا پس از افشاي رسوايي جنسي و اطلاعاتي ديپلماتي که رئيس جمهوري آمريکا او را بعنوان سفير در عراق پيشنهاد کرده بود، اعلام کرد در تعيين صلاحيت اين ديپلمات بازنگري مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ برت مک گورک عضو سابق دولت جرج بوش رييس جمهور سابق آمريکا، به دليل افشاي ايميلهايش به خبرنگار زن روزنامه وال استريت ژورنال در سال 2008 در عراق ، اعتماد کنگره را از دست داد.

مک گورک در اين ايميل ها در مقابل دادن اطلاعات سري، خواستار ارتباط با اين روزنامه نگار شده بود.

نسخه اي از ايميل هاي اين ديپلمات که در آن به مسائل جنسي اشاره شده، هفته قبل به نمايندگان کنگره تحويل داده شد. اين روزنامه نگار زن اکنون با اين ديپلمات ازدواج کرده است.

براساس اين گزارش ، ويکتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا از هرگونه اظهار نظر در خصوص ايميل هاي مک گورک و زن خبرنگار خودداري کرده است.

با اين حال نولاند گفت: مک گورک کارشناس امور عراق است که ويژگي هاي بسيار خوبي را براي خدمت بعنوان سفير دارد . از سنا مي خواهيم براي تأييد صلاحيت او به سرعت وارد عمل شود.
مک کورگ همچنان مشاور جيمز جفري سفير آمريکا در بغداد است و در صورت تأييد صلاحيت جايگزين وي خواهد شد. مک گورک قول داده است اگر به عنوان سفير آمريکا در عراق منصوب شود هفته اي يکبار به منطقه کردستان سفر کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار