مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در طرح پزشک خانواده در روستاها فقط به سطح یک توجه شده است و در طرح شهری به سطح دو و سه نیز ارتقا داده شده و توجه می‌شود.

دکتر جواد زینلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،مشهد افزود: تمامی پزشکان در سطوح تخصصی و عمومی وارد شده و همه در قالب یک مجموعه در تمام نقاط کشور سامان دهی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در مراجعه اول فقط به پزشک عمومی مراجعه می‌کنند و بعد با تجویز پزشک برای انجام درمان‌های تخصصی به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند.

زینلی با بیان اینکه سیستم مراقبت، بیمار خود را بیمه می‌کند، یادآور شد: هر هفته چهارشنبه‌ها با موضوع پزشک خانواده جلسات کاربردی در دانشکده پزشکی نیشابور برگزار می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: برای این موضوع ستادی تشکیل شده است که تمامی ارگان‌هایی که ارتباط مردمی دارند عضو این ستاد هستند.

عضو ستاد طرح پزشک خانواده نیشابور، افزود: طرح پزشک خانواده در چهار فاز عملیاتی اجرا می‌شود که فاز اول آن در قالب آماده‌سازی برنامه‌ریزی که در سه ماهه اول امسال در این شهرستان عملیاتی می‌شود.

زینلی ادامه داد: فاز دوم طرح در تحلیل موازات تیم‌های سلامت در سه ماهه دوم سال 91 اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به فاز سوم این طرح و استقرار برنامه، اظهار داشت: مردم می‌توانند تا شعاع 5/1 کیلومتر از محل سکونت خود به پزشک خانواده مراجعه کنند.

زینلی با بیان اینکه مردم در طول سال دوبار می‌توانند پزشک خانواده خود را تغییر دهند، خاطرنشان کرد: موضوع شعاع 5/1 کیلومتر نیز در محدوده اختیارات ستاد اجرایی شهرستان است که می‌تواند آن را تغییر دهد.

وی شروع ارائه خدمات را در فاز چهار را ابتدای بهمن‌ماه دانست و یادآور شد: بسیاری از شاخص‌های بهداشتی و درمانی در کشور با اجرای این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند.  /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.