مسئول دفتر بنياد توسعه و عمران موقوفات خراسان جنوبی از برداشت 400 تن ذرت علوفه ای دامی در استان خبرداد

 

سعید قهرمانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ اظهارداشت: در سال گذشته از 12 هکتار اراضی وقفی استان 400 تن ذرت علوفه ای برداشت شده است.

وی افزود: امسال در 30 هکتار از اراضی وقفی ذرت علوفه ای کاشت شده است که با توجه به اجرای طرح های پیشرفته اصلاح نباتات پیش بینی می شود1000 تن ذرت علوفه ای از این اراضی برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته تولید این محصول در استان3 برابر رشد داشته است .

مسئول دفتر بنياد توسعه و عمران موقوفات خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح های احیای اراضی موقوفه در استان به صورت مستقیم وغیر مستقیم برای 3 تا 5 نفر اشتغال زایی می کند.

قهرمانی ادامه داد: در سال جاری در 10 هکتاراز اراضی وقفی شوکت آباد به صورت آزمایشی زعفران کاشته شده که پیش بینی می شود ازاین اراضی 40 کیلو گرم زعفران خشک برداشت شود.

وی با بیان این که در سال جاری 10 هکتار از اراضی وقفی برای احداث باغ تسطیح شده و10 هکتار باغ انار در اراضی وقفی سربیشه کشت شده است گفت: راه اندازی 4 با ب استخر پرورش ماهی در اراضی وقفی از دیگر برنامه های بنیاد توسعه وقف خراسان جنوبی ا در سال جاری است.

مسئول دفتر بنياد توسعه و عمران موقوفات خراسان جنوبی از کاشت گندم در 30 هکتار از اراضی وقفی خراسان جنوبی خبردادو گفت: این طرح به صورت مستقیم برای 150 نفر دراستان اشتغال زایی می کند /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.