مشاور شهردار تهران در امور بانوان از برگزاری همایش زنان و زندگی شهری در پاییز سال جاری خبر داد و گفت: این همایش به تولید علم و ارائه راهکار اجرایی همراه با هم می پردازد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران زهرا سادات مشیر در حاشیه برگزاری نخستین نشست کارگروه های همایش زنان و زندگی شهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش نشست زنان و زندگی شهری برای اولین بار در کشور برگزار می شود و با سایر همایش هایی که تاکنون در کشور برگزار شده، متفاوت است چرا که در این حوزه تولید علم همراه با راهکارهای اجرایی اتفاق می افتد و در ابتدای کار ما با اساتید دانشگاه ها و اندیشمندان سلسله نشست هایی را در حوزه زنان برگزار می کنیم .

وی در ادامه با بیان اینکه در نشست زنان و زندگی شهری با توجه به ارائه راهکارها و نظرات اساتید دانشگاهی و مطابقت آن مسائل هم تولید علم صورت می گیرد و هم این راهکارها به عنوان یک کاربرد اجرایی صحیح در اختیار مدیران شهری قرار می گیرد، گفت: یعنی آن چیزی که از حوزه نظر، علم و دانشگاه منتج شده به عنوان راهکار اصلی در اختیار مدیران اجرایی شهر تهران قرار می گیرد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان افزود: این سلسله نشست ها پنج ماه است که آغاز شده و تا پایان سال نیز تداوم دارد که امیدواریم نتایج پرباری برای زنان داشته باشد تا بتوان اقدامات اجرایی را عمیق تر، اساسی تر و ریشه ای تر دنبال کرد.

مشیر در ادامه پیرامون همایش هایی که در قالب این نشست ها برگزار می شود، عنوان کرد: همایش هایی که در قالب نشست های زنان و زندگی شهری برگزار می شود اینگونه است که در ابتدا با اساتید، یک سلسله نشست هایی برگزار می شود و پس از مسئله یابی و تطبیق دادن آنها راهکارهایی ارائه داده شده و در این میان مقالاتی نیز تولید می شود که در سایتی برای نقد سایر اندیشمندان قرار می گیرد .

وی افزود: مجموع این مقالات به کتاب هایی تبدیل شده و در همایش ها در اختیار مدیران اجرایی شهر قرار می گیرد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با اشاره به اینکه در قالب برگزاری این همایش ها مسئله یابی، تولید علم و شکل گیری راهبرد و راهکار در کنار هم شکل می گیرد، افزود: این موارد در قالب یک فرایند تکمیلی شکل می گیرد و احتمال اینکه در سال آینده هم برگزاری نشست های زندگی شهری زنان تداوم یابد، بسیار زیاد است .

وی در خصوص محورهای انتخاب شده برای این همایش اظهار کرد: دسته بندی صورت گرفته به گونه ای بوده که بتواند بیشترین نیاز را در حوزه زنان در شهر تهران پاسخ دهد و سعی کردیم محورها را به گونه ای انتخاب کنیم که نگاه حداکثری داشته باشد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان پیرامون اعتبارات در نظر گرفته شده برای همایش های زنان و زندگی شهری عنوان کرد: این همایش در یک فرایند علمی و کاربردی تعریف شده و تمام تلاش ما این بوده است که با حداقل ارقام کارها به انجام برسد.

مشیر با بیان اینکه تاکنون فعالیت های صورت گرفته در نشست های زنان و زندگی شهری مطابق با زمان بندی خود در حال انجام است، گفت: تاکنون 28 مقاله در این نشست ها ارائه و ویرایش شده که به زودی در سایت مربوطه قرار خواهد گرفت.

در ادامه دکتر مهدی کرمانی دبیر همایش زنان و زندگی شهری با بیان اینکه این همایش که در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در ابتدا در قالب برگزاری این همایش هفت کارگروه با عنوان های "زنان و اقتصاد شهری"،"زنان و فرهنگ شهری"،"زنان و آسیب ها و امنیت شهری"،"زنان و سلامت و محیط زیست شهری"،"زنان و فضاهای عمومی شهری"،"زنان و سرمایه عمومی اجتماعی" و "زنان و مدیریت شهری "برگزار می شود.

وی ادامه داد: در قالب این همایش مقالات اندیشمندان ارائه شده و در سایتی برای نقد سایر اندیشمندان قرار می گیرد همچنین نشست های علمی زنان و زندگی شهری تا پایان سال تداوم داشته و آخر سال دستاوردهای کلی این نشست ها در قالب کتابچه هایی  در اختیار مدیران شهری برای از بین بردن مشکلات زنان قرار می گیرد.

در ادامه دکتر غلامرضا غفاری دبیر علمی همایش نیز اظهار کرد: در این همایش شورای علمی وجود دارد که توسط این شورا مقالات ارائه شده برای همایش مورد نقد و بررسی قرار گرفته و داوری می شوند. /ز
برچسب ها: همایش ، زنان ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار