با مشاركت بخش خصوصی نیروگاه هایی با ظرفیت 300 مگاوات برق احداث می شود.

مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه گفت: تقاضای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث و تكمیل خدمات زیربنایی و مشاركت در طرح های بزرگ صنعتی در استان را مطلوب است.

حمید كاظمی كیاافزود:موافقت نامه ساخت این نیروگاه ها با بخش خصوصی منعقد شده و كارهای اجرایی یك نیروگاه با ظرفیت 30 مگاوات برق نیز آغاز شده است.

وی اضافه كرد: عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات این نیروگاه یاد شده در حال اجراست و بقیه نیروگاه ها نیز تا پایان امسال اجرایی می شوند.

وي افزود: این نیروگاه ها در مقیاس كوچك و تولید پراكنده برق با هدف مقابله با بحران ها در مواقع اضطراری و پدافند غیر عامل ساخته می شوند.

وی كاهش تلفات برق در خطوط انتقال، افزایش عملكرد تولید و تامین برق مورد نیاز طرح های صنعتی و كشاورزی جدید و در دست اجرا و پاسخگویی به نیاز توسعه استان را از جمله دیگر اهداف احداث نیروگاه ها اعلام كرد.

وی با اعلام حمایت دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امكانات و خدمات زیربنایی افزود: دولت برای حمایت از سرمایه گذاران، علاوه بر واگذاری رایگان زمین و تامین تسهیلات مورد نیاز، برق تولیدی نیروگاه ها را نیز به صورت تضمینی خریداری می كند.

كاظمی كیا با اشاره به توسعه پرشتاب استان و راه اندازی سریع واحدهای تولیدی و صنعتی استان، لزوم تامین برق این واحدها را مورد تاكید قرار داد و افزود: استان آذربایجان غربی برای بهره برداری از واحدهای در دست احداث در آینده ای نه چندان دور نیازمند نیروی برق زیادی است كه مشاركت بخش خصوصی در این بخش را طلب می كند.

در آذربایجان غربی هم اكنون سه نیروگاه برق شامل نیروگاه تركیبی ارومیه ، تركیبی خوی و گازی ارومیه با ظرفیت اسمی 1364 مگاوات فعال هستند كه علاوه بر تامین كل انرژی مصرفی استان، مازاد آن به شبكه سراسری كشور منتقل می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.