نابرابري حقوق و دستمزد در آمريکا، زنان اين کشور را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازتلويزيون پرس تي وي ، زنان آمريکايي خواستار دريافت حقوق و دستمزد برابر در ازاي کار برابر با مردان هستند.چند روز قبل سناي اين کشور لايحه اي را براي حل اين مسئله ارائه کرد اما مشکل حل نشد.
جمهوريخواهان سنا لايحه اي را که خواستار حقوق و دستمزد برابر براي زنان مي شد ، رد کردند. جمهوريخواهان مي گويند  که اين لايحه بار زيادي به استخدام کنندگان تحميل مي کند.
لايحه اي که به گفته دموکرات ها نقايص موجود در قانون هزار و نهصد و شصت و سه مبني بر پرداخت برابر را  برطرف مي کند، صاحبان کار را موظف مي کند که ثابت کنند نابرابري در پرداخت هايشان به دلايل جنسيتي نيست بلکه به عملکرد شغلي  مربوط مي شود.همچنين طبق اين لايحه ، زناني که احساس مي کنند مورد تبعيض قرار گرفته اند ، مي توانند شکايت کنند.هم اکنون در آمريکا زنان در برابر هر دلاري که مردان دريافت مي کنند ، هفتاد و هفت سنت حقوق مي گيرند.
بحث حقوق برابر ممکن است به يک موضوع انتخاباتي تبديل شود.دموکرات ها با استفاده از آن جمهوريخواهان را به ضد زن بودن متهم مي کنند و جمهوريخواهان نيز دموکرات ها را ضد کار و تجارت معرفي خواهند کرد.

برچسب ها: نابرابری ، دستمزد ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار