رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: تا كنون مبلغي بيش از 150 ميليارد ريال در مناطق نمونه گردشگري استان سرمايه گذاري شده است.

به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، تراب محمدي تشريح كرد: اين مبلغ سرمايه گذاي مربوط به طرح هايي است كه از اواخر سال 87 در مناطق نمونه گردشگري مصوب شده در استان آغاز شده است.

وي يادآور شد: 46 منطقه نمونه گردشگري استان طي سه سفر رياست   جمهوري كشورمان به آذربايجان شرقي تصويب شده بود كه تا كنون 15 منطقه به سرمايه گذاران واگذار و تاسيسات گردشگري قابل توجهي در آنها احداث و راه اندازي شده است.

 محمدي با اشاره به مجموع سرمايه گذاري هاي انجام شده در طرح هاي در حال اجراي استان، خاطرنشان كرد:  حجم سرمايه گذاري هاي حوزه گردشگري آذربايجان شرقي 10 هزار ميليارد ريال است كه پيش بيني مي شود در پايان برنامه پنجم توسعه اين سرمايه گذاري ها به 30 هزار ميليارد ريال برسد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با تاكيد بر اينكه هرگونه كم كاري از سوي سرمايه گذاران به ويژه در مناطق نمونه گردشگري قابل قبول نيست، گفت: سازمان امسال تمام هم و غم خود را براي رفع مشكلات پيش روي سرمايه گذاري استان فراهم كرده و سرمايه گذاران نيز بايد به خوبي از فرصت و امكاناتي كه آماده شده استفاده كنند.

 محمدي خاطرنشان كرد: عليرغم اينكه دولت شرايط بسيار مساعدي را از قبيل اعطاي تسهيلات و تامين زير ساخت ها در مناطق نمونه گردشگري براي سرمايه گذاران فراهم كرده، اما بخش خصوصي هم نبايد از دولت انتظار داشته باشد دولت تمام مشكلات را حل كند بلكه بايد خودشان به طور جدي تعهدات داده شده را عملي كنند.

وي مناطق نمونه را يكي از اولويت هاي اساسي حوزه گردشگري در سرمايه گذاري عنوان كرد و گفت: با توجه به قابليت ها و پتانسيل هاي ويژه خدادادي و طبيع موجود در مناطق نمونه گردشگري آذربايجان شرقي، سرمايه گذاري در آنها بسيار سودبخش و مطمئن خواهد بود. محمدي اظهار اميدواري كرد: با سرمايه گذاري هاي خوب و قابل توجه صورت گرفته در اين مناطق و حمايت ها، پشتيباني هاي دولت و اعتبارات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به زودي شاهد توسعه تاسيسات گردشگري و در نتيجه رونق گردشگري در مناطق  نمونه و روستاهاي هدف آذربايجان شرقي خواهيم بود /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.