در سی و هشتمین سال تصویب قانون دریاها و اقیانوس ها از سازمان های فعال در این زمینه دعوت به همکاری می شود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، چرد ساک ویراپات مدیر موسسه بین المللی اقیانوسی صبح امروز در اولین همایش بین المللی اقیانوس شناسی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد طی سخنرانی گفت: موسسه بین اللمللی اقیانوسی یک موسسه علمی غیر دولتی و غیر انتفاهی است که با سازمان های بسیاری همکاری کرده و مرکز آن در کشور مالت بوده که البته در چندین کشور مروج حاکمیت اقیانوسی و توسعه پایداری اقیانوس ها مورد بهره برداری انسانها قرار گرفته است.

 وی افزود: در تاریخ 8 ژوئن هر ساله موسسه بین المللی اقیانوسی به همراه دیگر بخش های فعال  روز جهانی اقیانوس شناسی را ارج می دهیم تا با برگزاری این فعالیت ما یاد آور شویم که اقیانوس ها چه اهمیتی برای انسانها داشته و این امر نشان دهند این است که اقیانوس ها برای بهتر زیستن انسانها چه اهمیتی دارد .
وی تصریح کرد: امسال سی و هشتمین سال است که قانون دریاها و اقیانوس ها تصویب شده چرا که اقیانوس از جهات مختلف دارای اهمیت است و موسسه بین المللی اقیانوس از همه سازمانهای  فعال در این عرصه دعوت می کند تا تعامل همکاری با آنها را گسترش دهیم.

***همکاری مناسب موسسه ملی اقیانوس شناسی با دانشگاههای گیلان

 چرد ساک ویراپات در ادامه گفت: در زمینه حذف یارانه ها و تعرفه های غیر قانونی که موجب نابودی اقیانوس ها می شود می توان بیش از پیش فعالیت کرد و البته جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه اقتصادی خانواده هایی که با دریا مرتبط هستند نقش مهمی را ایفا کرد.
وی به راه اندازی صنایع دستی هرمزگان و بندر عباس در زمینه صنایع دریایی اشاره کرد وگفت: با راه اندازی  صنایع دستی هرمزگان و بندرعباس ما مشاهده می کنیم زندگی در این شهرها بهبود پیدا کرده است.
 وی اظهار داشت: همچنین در زمینه صنایع دستی دریایی دوره های آموزشی با مشارکت بین المللی اقیانوس و موسسه کشورهای مختلف برگزار شده است.
وی خاطر نشان کرد: موسسه ملی اقیانوس شناسی با دانشگاههای گیلان همکاری های مناسبی داشته و کمیسیون  ملی یونسکو در ایران نیز در راستای ارتقاء دانش گامی مناسب برداشته است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار