کارگروه مخصوص صنايع دستي با هدف حمايت از توليد و صادرات صنايع دستي تشکيل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز با اعلام اين خبر در مراسم تجليل از هنرمندان برتر صنايع دستي کشور افزود: در اين کارگروه مهمترين سياست‌ها و راهبردهاي حمايت از توليد و صادرات صنايع دستي مورد بررسي قرار خواهد گرفت و جلسات اين کارگروه به صورت منظم در دولت برگزار خواهد شد.

وي با ارائه قول مناسب در خصوص حمايت دولت از توليد و صادرات صنايع دستي خاطر نشان کرد: طرح‌هايي که از سوي مديران کل استان‌ها به اين کارگروه ارائه شود در صورت دارا بودن شرايط لازم به طور ويژه از سوي دولت حمايت خواهند شد.

اين مقام مسوول با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر انقلاب به عنوان سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني خاطر نشان کرد:‌ تلاش‌ها براي افزايش توليد و صادرات صنايع دستي در امسال بايد بيش از پيش افزايش يابد.

وي با بيان اين که ايراني‌ها در طول تاريخ افرادي هوشمند بوده‌اند، يادآور شد: اين هوشمندي باعث شده تا ايرانيان در طول تاريخ صنايع زيبا و هنرهاي بسيار شگفت‌انگيزي از خود به جاي بگذارند.

معاون اول رئيس‌جمهور يادآور شد: فرهنگ و تمدن غني ايران با ورود اسلام رنگ و بوي جديد‌تري به خود گرفت و خلق آثار هنري و صنايع دستي زيبا با فرهنگ اسلامي در اين کشور پيوند خورد.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به تاريخ 7 هزار ساله صنايع دستي ايران يادآور شد: زماني که ايران و هنر ايراني در دنيا وجود داشت اثري از بسياري کشورهاي حال حاضر غرب وجود نداشت با اين حال برخي کشورهاي غربي براي جلوگيري از صادرات صنايع دستي ايران و هنر زيباي اين سرزمين سنگ‌ اندازي مي‌کنند.

وي با اشاره به نياز به سرمايه اندک براي راه‌اندازي يک کارگاه صنايع دستي خاطر نشان کرد:‌ با حداقل 5 ميليون تومان سرمايه مي‌توان يک کارگاه توليد صنايع دستي راه‌اندازي کرد.

رحيمي با بيان اين که صنايع دستي ايران جزو افتخارات ايران زمين است که نمونه آن در هيچ کجاي دنيا پيدا نمي‌شود يادآور شد: بايد از طريق برنامه‌ريزي‌هاي مدون و راهکارهاي مناسب صنايع دستي ايران زمين را حفظ کرد.

وي در همين خصوص بر حمايت همه جانبه دولت از هنرمندان صنايع دستي و بيمه فعالان و هنرمندان اين رشته تاکيد کرد.

رحيمي در ادامه با اشاره به اين که توليد صنايع دستي بايد با نيازهاي بازارهاي داخلي و خارجي هماهنگ باشد خاطر نشان کرد:‌ اگر همت کنيم مي‌توانيم بيش از درآمدهاي نفتي از محل توليد و صادرات صنايع دستي درآمدزايي داشته باشيم.

وي با اشاره به شيطنت‌هاي برخي کشورهاي غربي براي جلوگيري از صادرات صنايع دستي ايران و نيز از بين بردن رشته‌هاي مختلف صنايع دستي در داخل کشور اضافه کرد: نبايد اجازه دهيم که سياست‌هاي خصمانه دشمنان و بدخواهان مردم ايران به نتيجه برسد./س

معاون رئيس جمهور با بيان اين که صنايع دستي ايران غير قابل تقليد و کپي‌برداري است ادامه داد: عاميانه مي‌گويم که صنايع دستي ايران عشق ماست و بايد از اين صنايع دستي و هنرهاي زيبا به هر نحو ممکن حمايت کرد.

وي با بيان اين که صنايع دستي اين ظرفيت را دارد که به ريشه‌کن کردن مشکل بيکاري در کشور کمک کند يادآور شد: برگزاري کارگروه صنايع دستي در جلسه فرداي هيات دولت شروع مناسبي براي حمايت از توليد و صادرات صنايع دستي است.

وي با بيان اين که سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري مي‌تواند ظرف سه هفته آينده طرح‌هاي خود را در خصوص افزايش توليد و صادرات صنايع دستي به اين کارگروه ارائه دهد از رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري خواست تا در برگزاري اين کارگروه از هنرمندان، پيشکسوتان و اساتيد دانشگاه نيز کمک بگيرد.

برچسب ها: صنایع ، دستی ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار