مشاور عالی مدیرعامل و دبیر هیات مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه 25 مگاواتی برق با هدف تامین برق مجتمع چهار میلیون تنی اوره و آمونیاك در محدوده مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ،؛ 'علی محمد اسدی' گفت: این نیروگاه در فاز اول با ظرفیت 25 مگاوات احداث و ظرفیت تولید انرژی آن در مراحل توسعه به 500 مگاوات خواهد رسید.

وی گفت: همزمان با آغاز ساخت این نیروگاه، كارهای اجرایی ساخت انبار اوره مجتمع نیز در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع شروع شد.

اسدی با اشاره به اینكه آیین كلنگ زنی مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اول مرداد سال 1390 با حضور 'محمدرضا رحیمی'، معاون اول رییس جمهوری در شهرك صنعتی زیلایی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شده بود، افزود: در اجرای این طرح عملیات خاك برداری به میزان 870 هزار متر مكعب و همچنین 200 هزار متر مكعب خاك ریزی از مدتی پیش شروع شده و انتظار می رود تا شش ماه آینده به اتمام برسد.

وی با بیان اینكه در ارتباط با اجرای طرح ، پیمانكاران محلی به كار گرفته شده اند، اظهار كرد: در این زمینه تاكنون برای 200 نفر از نیروهای بومی منطقه فرصت اشتغال ایجاد شده است.

مشاور مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: این مجتمع با اعتبار چهار میلیارد دلار در زمینی به مساحت 400 هكتار در چهار فاز احداث می شود.

وی افزود: 15 درصد از سرمایه گذاری در این طرح آورده منابع داخلی و 85 درصد از خط اعتباری فاینانس است كه از سوی یك شركت خارجی تامین شده است.

اسدی بیان كرد: پتروشیمی مسجدسلیمان ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون تن اوره و آمونیاك را دارد و با راه اندازی كامل آن برای پنج هزار نفر فرصت اشتغال فراهم خواهد شد.

مشاور عالی مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: با احداث این مجتمع زمینه لازم برای ساخت پنج كارخانه جنبی فرآوری اوره و آمونیاك ایجاد می شود كه با راه اندازی این واحدها نیز دو هزار نفر جذب بازار كار می شوند.

در آیین شروع كارهای اجرای نیروگاه برق پتروشیمی مسجدسلیمان، معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان، مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان و شماری از مسوولان محلی حضور داشتند.

احداث این مجتمع از مصوبات دومین سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان خوزستان در سال 1388 است.

شهرستان نفت خیز مسجدسلیمان در شمال شرق استان خوزستان واقع شده و زادگاه نفت ایران و خاورمیانه محسوب می شود

وزارت نفت در سال های اخیر برنامه ها و طرح های بزرگی برای آبادانی و رونق بخشی این منطقه در دستور كار خود قرار داده است.

احیای چاه های قدیمی میدان نفتی مسجدسلیمان، احداث كارخانه گاز و گاز مایع 1700 و یك كارخانه بهره برداری و فرآورش نفت بخشی از طرح های عملیاتی در این شهرستان است.

همسو با اجرای این طرح ها ده ها پروژه رفاه عمومی در بخش های زیرساختی، عمران شهری، آموزشی، فرهنگی و بهداشت و درمان نیز در این منطقه در دست اجرا قرار دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.