مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از اجراي طرح هاي ارتقا محصولات اين گروه به استاندارد يورو 4 در سال جاري خبر داد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران نعمت الله پوستين دوز با اشاره به رونمايي آغاز طرح ارتقاي خودروهاي گروه خودروسازي سايپا به استاندارد يورو4 توسط رياست محترم جمهور و با حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در اواخر سال گذشته اظهار داشت: بر اساس زمان بندي و برنامه هاي تعريف شده مشترك، طرح مذكور در حال انجام است اما همان طور كه در زمان رونمايي هم اعلام شده بود، پيش فرض­هاي اقتصادي و مالي پروژه دست خوش تغيير خواهد شد.

وي افزود: بيشتر قطعات مرتبط با ارتقاي استاندارد به يورو4 خارجي و وارداتي بوده و توان توليد و طراحي و تأمين اين قطعات از ابتدا به ساكن در كشور وجود ندارد و مستلزم تغييرات در حدود 80 قطعه است كه نياز به ارزبري بالايي دارد .

پوستين دوز تاكيد كرد: براي رسيدن اين پروژه به نتيجه نهايي و تأمين قطعات و اجزاي مورد نياز براي ارتقاي استاندارد به يورو4 و افزايش توليد در زمان مقرر و همچنين به منظور تنظيم بازار و قيمت تمام شده گروه خودروسازي سايپا نياز به كمك سازمان هاي ذيربط همچون وزارت صنعت و معدن و تجارت، سازمان حمايت از مصرف كنندگان، وزارت نفت و سازمان حفاظت محيط زيست دارد.

مدير عامل گروه خودروسازي سايپا تصريح كرد: در ارتقا استانداردها كيفيت اجزا به ويژه در قواي محركه، از جمله بلوك سرسيلندر، سيستم كاليبراسيون، ايي.سي.يو، مجموعه خنك كننده و برخي از اجزاي بدنه دستخوش تغييرات عمده مي­شوند كه بايد براي طراحي و تغيير قالب ها و تجهيزات و ابزارهاي توليد نيز متناسب با آن سرمايه گذاري به عمل آيد.

پوستين دوز در ادامه به موضوع تأمين قطعات و مجموعه­هاي لازم براي ارتقا به استاندارد يورو4 پرداخت و گفت: رونمايي پروژه ارتقا به استاندارد يورو4 با نوسانات نرخ ارز و نامشخص بودن نرخ پايه و نرخ مرجع ارز همزمان شد كه در هنگام اجراي پروژه، قيمت­هاي تعريف شده نيز با تغييرات نرخ ارز دستخوش تغيير گرديد.

وي به موضوع تأمين سوخت متناسب با استاندارد يورو4 اشاره كرده و گفت: سايپا براي تست موتورها با استاندارد يورو4 به منظور تأمين سوخت مورد نياز، با شرايط سخت و با قيمت تمام شده بسيار بالا و در زمان بندي طولاني از شركت نفت مواجه شد.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با يادآوري مشكلات توليد خودروهاي دوگانه سوز خاطرنشان كرد: در ابتداي طرح دوگانه سوز شدن خودروها مشتريان با مشكلاتي مواجه بودند كه آن را از چشم خودروسازان مي­ديدند حال آن كه دليل اصلي آن كم و كاست در بخش سوخت بود كه باعث مي شد خودرو از تنظيم و ريتم عادي خارج شود و اشكالات سوخت در تنظيمات و رفتار موتور اثر منفي داشت.

پوستين دوز گفت: عنوان كردن مسائلي نظير چالش­هاي سفارش گذاري قطعات، گشايش ال.سي. تأمين مالي از بانك ها، دريافت محموله ها از خارج و غيره به معني آن نيست كه خودروسازان مي­خواهند از ارتقاي به استاندارد يورو4 شانه خالي كنند بلكه مي خواهند با سازماندهي و مديريت به موقع و صحيح در جهت منافع ملي گام بردارند.

مدير عامل گروه خودروسازي سايپا ابراز اميدواري كرد با تشكيل كارگروهي متشكل از خودروسازان، سازمان محيط زيست، وزارت صنعت و معدن و تجارت به عنوان تنظيم كننده بازار، امكان مديريت و سازماندهي به موقع اين طرح فراهم شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار