امسال 100هزار زائر از ابتدای تیر ماه تا پایان تیر ماه از مناطق عملیاتی کردستان و آذربایجان غربی دیدار می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار باقر زاده رئیس ستاد مرکزی راهیان نور امروز در نشست خبری مناطق برنامه های راهیان نور منطقه کردستان با بیان اینکه آشنایی با کردستان سرزمین های مهاجرت های خاموش یک ضرورت فرهنگی و تاریخی است افزود: سفر راهیان نور امسال با شمار جوانان ایران مهمان لاله های کردستان در قالب دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان و مردم شریف این دیار برگزار می شود.
وی با اشاره به این که سفر راهیان نور با همکاری ارتش وسپاه نیروی انتظامی جهاد و هلال احمر از یکم تا پایان تیر ماه برگزار می شود افزود: کردستان به دلیل دارا بودن جنبه فرهنگی در برنامه امسال با رویکردی متفاوت از راهیان نور در جنوب مورد توجه است.
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور گفت: برای آشنایی بیشتر مخاطبان راهیان نور با رشادت ها و دلاوری های رزمندگان در منطقه کردستان زائران مرحله به مرحله در اطراف راهبرد شهید بروجردی برای آزاد سازی کردستان با این مناطق آشنا می شوند.
وی با اشاره به این معرفی سه محور اصلی برنامه های راهیان نور گفت: احیا و پویا سازی نقاط بزرگ شناساندن مردان و زنان بزرگ حماسی و شناساندن دشمنان مردم کردستان از جمله محورهای اصلی برنامه های راهیان نور سال جاری مناطق شمال غرب کشور است.
*بازدید زائران براساس راهبرد نظامی شهید بروجردی
سردار باقر زاده گفت: بازدید زائران از مناطق کردستان و شمال غرب کشور براساس 5 راهبرد نظامی شهید بروجردی انجام می شود.
وی ادامه داد: پاکسازی و برقراری امنیت شهرها محورهای مواصلاتی مناطق روستایی مرزهای کردستان و مشارکت مردم کردستان و رزمندگان در جنگ علیه متجاوزان یعنی در خاک عراق از جمله راهبردهای شهید بروجردی است.
سردار باقر زاده با اشاره به مهندسی چند عملیات مهم برای پاکسازی مرز کردستان به عراق گفت: عملیات بعثت در تاریخ 12 اردیبهشت سال 63 عملیات و مدت 7 آذر ماه همان سال و عملیات غدیر خم در دهم شهریور ماه سال 64 از جمله عملیات های مهم پاکسازی مرز کردستان هستند.
*آشنایی با مردان و زنان حماسی در کردستان
سردار باقر زاده گفت: آشنایی با مردان و زنان حماسی کردستان با عنوان فرشتگان نجات یکی از محورهای برنامه راهیان نور است.
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور ادامه داد: در محور دشمن شناسی نور راهیان نور گروههای حزب دموکرات کولومه شریک های فدایی خلق به زائران معرفی می شوند.
وی پیرامون برنامه های تشویق و فرهنگی ستاد راهیان نور گفت: بزرگداشت شهدای شیمیایی سردشت برگزاری رزم شب مردان آسمانی توسط بسیج پیرانشهر بزرگداشت جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان و برنامه زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از راه دور از جمله برنامه های فرهنگی شمال غرب کشور است.
سردار باقر زاده با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی بین زائران افزود: فرهنگ اطلس به همراه بروشور نقشه های راهی و کتب دفاع مقدس به زائران اهدا می شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار