با توجه به اينكه قيمت پايه شيرخام 630 تومان اعلام شد اما دامداران شير را به قيمت 800 تومان به صنايع لبني مي فروشند.

محمدرضا اسماعيلي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطالب فوق افزود: قرار بود با در اختيار قرار دادن علوفه به دامداران قيمت شير كاهش يابد و صنايع لبني نيز در اين ميان همكاري خود را با دولت اعلام كرده بود تا قيمت محصولات لبني را كاهش دهد اما همچنان قيمت شيرخام روند صعودي را طي مي كند.
وي ادامه داد: دامداران حاضر به فروش شير به قيمت مصوب 630 تومان نيستند و همچنان خواهان افزايش قيمت شير هستند.
اسماعيلي افزود: بسياري از صنايع لبني با افزايش قيمت شيرخام دچار ضرر و زيان شده اند و دولت بايد از بخش صنايع لبني حمايت كند تا دچار ركود نشوند.
وي تصريح كرد: 4 حلقه در توليد وجود دارد كه دولت بايد علاوه بر حمايت از كشاورزان و دامداران از صنايع لبني نيز حمايت كند در صورتي كه مواد اوليه ارزان به دست ما برسد محصول هم ارزان به دست مصرف كننده خواهد رسيد.
وي افزود: صنايع لبني به دنبال سود معقولي هستند تا ضرر نكنند اما اكنون با  افزايش قيمت مواد اوليه و كاهش قيمت محصولات توليدي بسياري از كارخانه هاي لبني روزهاي سختي را سپري مي کنند.
مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي توليدكننده فرآورده هاي لبني خاطرنشان كرد: از مسئولان درخواست كرديم تا توزيع نهاده ها را به دست تعاوني ها بدهند و تعاوني ها نهاده ها را به دامداراني كه شير توليد مي كنند پرداخت كند تا دست واسطه ها كم شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار