رئیس اداری بازیافت و محیط زیست شهرداری منطقه 10 از آغاز طرح جمع آوری کتاب دانش آموزان در مدارس منطقه خبر داد.

محسن مظفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:با تلاش واحد بازیافت و با اتمام سال تحصیلی و عدم امکان اجرای طرح حامیان این اداره نسبت به اجرای طرح جمع آوری کتاب ای درسی و توزیع فرم حامیان اقدام کرد در این فرم ها دانش آموزان پس از قید نشانی در ایام تعطیلات تابستان نسبت به تحویل پسماندها از در منازل توسط عوامل این اداره اقدام به عمل اورد و کتاب ها و دفترچه های مربوط به سال تحصیلی گذشته نیز جمع آوری می شود.
مظفری ادامه داد:به منظور جامعیت بخشیدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و تامین بهداشت محله  شهر این اداره نسبت به آموزش مراکز تجاری در سطح منطقه اقدام کرد این آموزش در جهت آموزش و آشنایی با انواع پسماند و تفکیک این مواد از هم انجام شد.
وی  اظهار داشت:ایستگاه سیار آموزش شهروندی در راستای شناخت نیازهای  آموزشی شهروندی برای نونهالان در سرای محله سلسبیل جنوبی اقدام به عمل آورد.
**رونمایی از پرتال کتاب جامع طلایی در منطقه 10
مهدی علیرضایی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه با بیان پرتال کتاب جامع طلایی منطقه 10 افزود:این پرتال در راستای سیاست های تامین اطلاعات شهروندان در زمینه های مختلف در 9 بخش تدوین شده است و حاوی اطلاعات از ساختار و تشکیلات شهرداری منطقه 10 و همچنین آدرس و شماره تلفن اماکن غیرمسکونی منطقه می باشد.
وی با اشاره به راه اندازی این پرتال در سایت شهرداری منطقه عنوان  کرد:براساس سیاست ها و برنامه ریزی های به عمل آمده از اواخر سال 90 پیگیری تدوین کتاب طلایی در دستور کار قرار گرفت و پس از ماهها تلاش و جمع آوری اطلاعات منطقه سرانجام در اوایل سال جاری به بهره برداری رسید و در حال حاضر تمامی اطلاعات منطقه در اختیار شهروندان قرار دارد.
علیرضایی ایجاد مرکزی برای دسترسی بانک اطلاعات جهت تعامل با مخاطبان را از هدف راه اندازی این پرتال برشمرد و تصریح کرد:این کتاب با سهولت برای تمام شهروندان قابل دسترسی است و با مراجعه به سایت شهرداری منطقه 10 به آدرس www. Region10.tehran.ir در اسرع وقت می تواند اطلاعات مورد نیاز اماکن خدماتی ،رفاهی ،درمانی،ورزشی و غیره را کسب کنند ضمن اینکه از سفرهای درون شهری کاسته شده و صرفه جویی در وقت و هزینه را به دنبال دارد.
* ایجاد فضای سبز در حاشیه بزرگراه یادگار امام (ره)
محمد پیغمبری رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 10 اعلام کرد:با عنایت به نزدیک شدن افتتاح پروژه یادگار امام(ره) این اداره شروع به کاشت باغجه های موجود با انواع گونه های گیاهی شامل انواع گلهای فصلی و دائمی ،چمن ،درخت و درختچه اقدام کرد.
پیغمبری در ادامه با اشاره به نصب فلاور باکسهای طبقاتی و شاخه ای اذعان داشت:در راستای ایجاد طراوت و افزایش سرانه فضای سبز،عملیات نصب  فلاور باکسهای طبقاتی و شاخه ای با کاشت انواع گلهای فصلی در سطح محدوده ناحیه های یک و سه انجام شد.
وی اظهار داشت:به منظور بالا بردن سطح کیفی فضای سبز موجب عملیات بازپیرایی بوستان های سطح محدوده در دستور کار این اداره قرار دارد به همین منظور عملیات بازپیرایی بوستان عرب آغاز و تا آخرای خرداد به بهره برداری می رسد.
**جمع آوری بندهای غیرمجاز و تاریخ گذشته با تلاش عوامل زیباسازی
علی امرالهی معاون اداره زیبا سازی شهرداری منطقه 10 با بیان جمع آوری بندهای غیرمجاز و تاریخ گذشته در سطح منطقه عنوان کرد:در راستای جلب رضایتمندی شهروندان،عملیات جمع آوری بندهای غیرمجاز و تاریخ گذشته در سطح منطقه انجام شد.
امرالهی در ادامه با اشاره به شست و شوی نماهای شهری در منطقه تصریح کرد:تجمع آلودگی بر روی نماها،موجب زشتی و از بین رفتن سطح نما می شود بنابراین مسئولان و شهروندان هر چند یکبار نسبت به پاکسازی نماها اقدام کردند و از آنجا که پیشرفت و توسعه شهر و حل مشکل ها و معضلات شهری در گرو حرکت دو طرفه مسئولان و مردم است در این راستا این اداره با هدف آراستگی منظر شهری و اغتشاشات و آلودگی های بصری نسبت به شست و شوی نمای خیابان های محبی و فرعی های آن اقدام به عمل آورد.
وی با بیان اینکه نصب مجسمه در سطح منطقه به زیبایی شهر ارزش می دهد،خاطرنشان کرد:در راستای زیباسازی منظر شهری و ارزش دادن شهر با مجسمه های شهری و جلب رضایت مندی شهروندان،عملیات نصب مجسمه در لچکی سه راه آذری انجام و به اتمام رسید./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار