همزمان با بازدید معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث ‌فرهنگي از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، تامین اعتبار مورد نیاز جهت انجام فعالیت های عمرانی کلان در این مجموعه مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در بازدید مسعود علویان صدر از این مجموعه که به اتفاق مدیریت مجموعه و مسئولین واحدهای مختلف انجام شد، فضاهای مختلف این مجموعه جهت انجام فعالیت های عمرانی، مقاوم سازی و بهسازی مورد بررسی قرار گرفت.

طرح مقاوم سازی کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمد شاهی، بهسازی آب نماها و کاشی کاری دیوارهای مجموعه، بررسی سیستم حفاظت الکترونیک و رفع مشکلات آن، بازبینی و بهسازی سقف های شیروانی و طراحی و ساخت تمامی ویترین های کاخ اختصاصی نیاوران، کوشک احمدشاهی و کاخ صاحبقرانیه از جمله فعالیت هایی است که در این بازدید مورد پیگیری قرار گرفت.

تعویض و مرمت دیوار کوب ها و پارچه های مبلمان کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمد شاهی با شناسایی شرکت های معتبر بافنده، مرمت کامل سقف کاخ اختصاصی نیاوران، انعقاد قرارداد موزه اتومبیل توسط میراث استان تهران، مرمت و بهسازی سنگ فرش های محوطه و تجهیز فضای ساختمان رختشویخانه به عنوان انبار امن در مجموعه از دیگر فعالیت های مورد پیگیری در این بازدید بود.

تجهیز سالن سینمای اختصاصی این مجموعه از نظر سیستم تاسیساتی، دیوارکوب ها و صندلی ها برای ایام دهه فجر، تهیه پرده های برزنتی برای پنجره های ارسی، بهسازی اتاق لیلا، آشپزخانه سلطنتی و اتاق موزیک در کاخ اختصاصی نیاوران و قرارگیری این فضاها در مسیر بازدید، آب بندی سقف باز شونده کاخ اختصاصی و تجهیز سیستم آبیاری اتوماتیک با لوله های پلی اتیلن بخش دیگری از فعالیت های عمرانی است که در این مجموعه پیگیری خواهند شد.

شایان ذکر است مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه های شمال شهر تهران است که بناهای آن متعلق به دوران قاجار و پهلوی بوده و اکنون محوطه این مجموعه شامل کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان نما، کوشک احمد شاهی، کتابخانه اختصاصی و نمایشگاه دائمی بافته پارچه و لباس است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار