دبيرکل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با صدور نامه اي به نمايندگان مجلس با اشاره به مسائل پيرامون انتخاب اعضاي هيات رئيسه مجلس نهم، گفت: مردم از دعواهای سیاسی بی ضرورت خسته شده اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد پهلوان دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت آغاز به کار مجلس نهم و مشخص شدن هیئت رئیسه نامه اي به نمايندگان مجلس نهم نوشت.
 
متن نامه مذكور به شرح ذيل است:

منتخبین  ملت، ساکنان 4 ساله آتی خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی
 
سلام علیکم؛
در ابتدا بر خود فرض می دانم، انتخاب شما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به شما تبریک عرض نمایم و از خداوند متعال برای شما توفیق روز افزون مسئلت نمایم.

در انتخابات این دوره ی مجلس مردم مسلمان ایران، تودهنی بزرگی به دشمنان ملت و بدخواهان این کشور زد و با حضور حماسی خود اعلام کرد که ذره ای از آرمانها عقب ننشسته و همواره و در همه حال پیرو مقام عظمای ولایت وآماده ی پاسداری از ارزشهاست. رأی مردم، نکته های ظریفی هم به همراه خود داشت که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد.

1- غربی ها و مستکبرین عالم هرچه می خواهند بگویند، مردم پشت این انقلاب ایستاده اند انقلابی که خود، پدید آورنده و حافظ آن بوده اند و خواهند بود.

2- رأی نیاوردن نزدیک به دویست نماینده از مجلس قبلی نشان از عدم رضایت ، از مجلس هشتم است و این زنگ خطریست برای شما عزیزان که اگر دقت نکنید 4 سال دیگر همین اتفاق برای شما تکرار خواهد شد.

3- با نگاهی به منتخبین دوره اول (12 اسفند) میتوان به یک نتیجه ی جالب رسید و آن اینکه مردم رای خود را به کسانی دادند که عملکرد اخلاقی در مجلس و یا حین  مسئولیت داشتند مانند 5 نفر اول منتخب شهر تهران و امثالهم. و این نشان از خواسته ی مردم برای حرکت مجلس به سمت فضای عقلانی و منطقی و پرهیز از تنش و دوری از غوغاسالاری است.
 
تفکیک قوا یکی از مهم ترین مواردی است که باید رعایت شود مجلس نشینان می باید هم، پا را از گلیم خود فراتر نگذارند و هم، آنکه اجازه ندهند مجلس هیچ کاره به حساب بیاید.

مردم از دعواهای سیاسی بی ضرورت خسته شده اند و انتظار دارند مجلس از ورود به این بازیها و یا دامن زدن به آن اجتناب کند.
 
مجلس باید عملکرد افراد را زیر نظر بگیرد نه آنکه در انتخاب ها هم دخالت کند، هر چند  بعضاً با حصول شرایطی شاید لازم باشد.
 
جامعه اسلامی دانشجویان همواره سعی داشته از بازیهای سیاسی فاصله گرفته ، و هیچ گاه از رسالت دانشجویی خود که همانا مطالبه گری است کوتاه نخواهد آمد. شما که در دوره ی نهم مجلس به صندلی های بهارستان تکیه زده اید فرقی با گذشتگان برای ما نخواهید داشت و اگر اشتباهاتی مانند وقف دانشگاه آزاد،حقوق مادام العمر و... از شما سربزند یقیناً با شما تعارف نخواهیم کرد چرا که معتقدیم دانشجو موذن جامعه است اگر خوابش ببرد نماز امّت قضا خواهد شد.

جامعه اسلامی دانشجویان همواره پیگیر خواسته های جدی و مشکلات مردم بوده و هست و این مطالبه گری خود را فارغ از سیاسی بازیهای رایج ادامه خواهد و یقیناً هیچ گاه از فضای نقد منطقی به سمت غوغاسالاری نخواهد رفت.

 بعضی از نمایندگان نشان داده اند که علاقه ی خاصی به ایجاد تنش و زدن حرف های بی مدرک و ایراد اتهام علیه این و آن ،و برهم زدن فضای منطقی دارند از شما تقاضا دارم دقت لازم را پیرامون این عده داشته باشید و نگذارید نبض مجلس به دست اینان بیافتد.

نکته اصلی که باعث شد این نامه به خدمت شما، نمایندگان محترم، نگاشته شود اتفاقاتی بود که بر سر تعیین هیئت رئیسه مجلس افتاد.
 
 اما مسئله  ای که در این قضیه آزاردهنده است اولاً کشیده شدن این بحث به سطح جامعه بود که بوی قصد خدمت  از این دعواها نمیرسد و ثانیاً هزینه شدن همه ی انرژی مجلس طی چند هفته اخیر برای مشخص شدن کسی است که قرار است به یک صندلی تکیه بزند، ما به شما رأی ندادیم که در مجلس، به سیاسی بازیهای خود ادامه دهید رای دادیم که نمایندگان ما باشید برای آنکه بتوانید مشکلی از مشکلات ما را حل کنید.
 
طی چند وقت اخیر بحث بودجه،مهم ترین بحثی بود که باید به آن می پرداختید اما در کنار خبر تعیین هیئت رئیسه  گم شد و بودجه ای از دل مجلس بیرون آمد که بسیار حرف و حدیث را خود به همراه آورده است.

هرچند شاید بگویید کار مجلس قبلی بود اما فراموش نکنید افراد اصلی که دنبال تعیین هیئت رئیسه بودند ا عضای موثر مجلس قبلی و اثرگذاران در مجلس فعلی هستند و این اشتباه برپای آنها نگاشته خواهد شد.

نکته ی آخر را پیرامون تشکیل فراکسیونها در مجلس عرضه میدارم.تشکیل فراکسیونهای متفاوت اگر در جهت خدمت به مردم، گام برداشتن در جهت ارمانهای انقلاب و صیانت از حقوق مردم باشد کاری پسندیده است و اگر هدفی جز این ، در پس ان نهفته باشد عملی مذموم و دور از تعهدیست که در پیشگاه خداوند باری تعالی به این ملت داده اید.

مردم از جریانات و احزاب گذشته اند و وارد دوره ی امام و امت شده اند. جریانات سیاسی، زنده خواهند ماند که خود را در درون این جریان جدید تعریف نمایند و آنانیکه در برابر موج ملت ایستادگی کنند مانند جریانهایی امثال نهضت ازادی  باید در موزه به دنبال آنها گشت.
 
اینک وارد دوره ای شده ایم که مردم دنبال اصولگرایی عملی هستند و یقینا منتخبین بعد مردم نیز باید این شاخصه را داشته باشند. شما عزیزان نیز اگر خواهان باقی ماندن در صحنه سیاست هستید باید خود را با مردم همگام و همراه نمایید.

گفتنی هایی که می شد گفت را مطرح کردم شما عزیزان هم اگر اهل دقت باشید سخن این برادر کوچکتان که افتخار نمایندگان جمعی از دانشجوهای این مملکت را داراست حتماً دلسوزانه فرض خواهید کرد و اگر آن را درست یافتید با نظر مثبت به آنها خواهید نگریست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار