چه لذتی بالاتر از این كه از یك دبیرستان شبانه روزی خیری بیش از هفت هزار دانش آموز روستاهای محروم تاكنون فارغ التحصل شده اند و جریان تحصیل علم آموزی در این فضای آموزشی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ؛ شماری از این تعداد دانش آموز هم اكنون افراد توانمندی هستند كه هر كدام در بخش های مختلف اقتصادی ،اجتماعی،دانشگاهی و فرهنگی منشا خدماتی هستند و یا به عنوان عضو مفیدی از خانواده ها و جامعه كار و تلاش دارند.
اول خیر مدرسه ساز كهگیلویه وبویراحمد با بیان این مطالب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  می گوید: كمك به ساخت مدارس تنها كمك به علم آموزی نیست، بلكه در واقع كمك به ساختن جامعه است.
'میر ابوطالب كمایی مقدم با بیان اینكه برایم افتخاری از این بالاتر نیست كه در اولین مدرسه احداثی ام در شهر یاسوج تاكنون هفت هزار دانش آموز فارغ التحصیل شده اند، افزود: نقش اجتماعی و اقتصادی این تعداد دانش آموز دیروز و افراد توانمند و موثر امروز برای جامعه بسیار حایز اهمیت است.
'دبیرستان شبانه روزی خیری كمایی مقدم یاسوج سال 73 احداث شده و هم اكنون دارای 400دانش آموز دبیرستانی است.'
وی اظهار داشت : از اینكه در سایه ی توفیق الهی با ساخت این فضای آموزشی از ترك تحصیل شمار زیادی از دختران روستایی و خانوارهای كم درآمد مناطق دور افتاده این استان نیازمند حمایت جلوگیری كرده ام،خداوند منان را سپاسگزارم.
وی گفت: سال 73 اولین مدرسه را احداث كردم و اینك خوشحالم كه باكمك خیرین مدرسه ساز حدود 1000كلاس درس در این استان محروم احداث شده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز كهگیلویه وبویراحمد گفت: در این استان 100 خیر در امر خیر ساخت مدارس این استان مشاركت دارند.
وی كه خود تاكنون 5 مدرسه خیری ساخته است، گفت: دو باب ازاین تعداد مدرسه را در كهگیلویه وبویراحمد احداث كرده ام.
كمایی مقدم با بیان اینكه خیرین مدرسه ساز با فراهم كردن امكان تحصیلی برای بسیاری از جوانان در مناطق محروم نقش موثری در ساختن جامعه بویژه تربیت نیروی انسانی متخصص این مناطق داشته اند،افزود: اكرام و سخاوت در دین اسلام جایگاه ویژه ای دارد.
وی به شرایط پراكندگی و محرومیت كهگیلویه وبویراحمد اشاره كرد و خیرین را به كمك در ساخت و نوسازی مدارس این استان فراخواند.
این خیر مدرسه ساز گفت:هر ساله ماه مبارك رمضان فرصتی است تا به بهانه افطاری در جمع دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی یاسوج حضور پیدا كنم .
استاندار كهگیلویه وبویراحمد نیز در این باره می گوید: اگر چه به بركت انقلاب اسلامی و بویژه در دولت های نهم و دهم به بخش توسعه فضاهای آموزشی این استان توجه ویژه ای شده است، اما این استان دربخش تامین فضای آموزشی همچنان نیازمند كمك خیرین است.
'اكبر نیكزاد ' با بیان اینكه یكی از بزرگترین مصوبات آمورزشی سفرهای استانی دولت شامل ساخت یكهزار كلاس درس مربوط به این استان است و بخش زیادی از آن تحقق یافته است ، افزود: با این وجود ظرفیت های زیادی در بخش مدرسه سازی ،نوسازی ،جذب كمك برای تامین خدمات و لوازم كمك آموزشی مدارس استان وجود دارد.
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كهگیلویه و بویراحمد گفت: خیرین مدرسه ساز از 10سال قبل تاكنون در ساخت یك هزار كلاس درس در این استان مشاركت كرده اند و ساخت 100كلاس دیگر در دست انجام است.
'شاه رضا دیودیده' گفت: هم اكنون 25فضای آموزشی باكمك خیرین دردست ساخت است ورفع فضالی آموزشی ونیز نوسازی مدارس استان نیازمند كمك بیش از پیش خیرین است.
وی ارزش ریالی مدارس احداثی با مشاركت خیرین در ده سال گذشته را حدود 600 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: ساخت این میزان مدرسه در زمینه توسعه فضاهای آموزشی و رفع مشكلات این بخش، خدمت شایانی به نظام آموزشی و ایجاد رفاه برای دانش آموزان مناطق محروم منطقه محسوب می شود.
وی هزینه ساخت هر كلاس در این استان را حدود 600 میلیون ریال اعلام كرد و گفت: اعتبارات بخش دولتی جوابگوی تامین نیازهای آموزشی این استان نیست و رفع این نیازها به كمك بیشتر خیرین نیاز دارد.
در كهگیلویه وبویراحمد با هفت شهرستان ، 16 بخش ، 16 شهر و بیش از یكهزار و 700 روستا، 142 هزار دانش آموز در دو هزار و 850 آموزشگاه مشغول تحصیل اند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.