خريد گندم از کشاورزان اردبيلي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از اردبيل ،مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني اين استان با بيان اينکه گندم كشاورزان اردبيل به قيمت كيلويي چهار هزار و 200 ريال خريد ميشود گفت قيمت خريد گندم از گندمکاران امسال 30درصد افزايش دارد.
عباس كريمي در اولين روز آغاز خريد گندم از کشاورزان امروز در سيلوي روح کندي جعفر آباد از توابع شهرستان بيله سوار افزود : بيش از 10هزار تن گندم در اولين روز از گندمکاران خريداري و تحويل سيلو شده است.
وي گفت : پنج مركز خريد دولتي و 35 مركز خريد بخش خصوصي در  خريد گندم فعاليت دارند.
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني اردبيل افزود : هماهنگي هاي لازم با بانك هاي عامل نيز براي ارائه تسهيلات به كارخانجات آرد سازي جهت تهيه گندم مورد نياز انجام شده است و مبلغ کشاورزان به روز پرداخت ميشود.
وي بانك هاي عامل ارائه دهنده تسهيلات به كارخانجات آرد سازي را بانك ملي ، كشاورزي ، سپه و ملت اعلام كرد.
استان اردبيل نياز به ذخيره 250 هزار تن گندم براي استحصال آرد و تامين نان مصرفي دارد كه اين ميزان از گندم توليدي استان بايد ذخيره شود.
سيلوي ملكي و خصوصي شركت غله استان به ميزان 120 هزار تن ظرفيت ذخيره سازي دارد و 130 هزار تن نيز در سيلوهاي خصوصي ذخيره سازي خواهد شد.
مدير عامل غله استان گفت اقدامات لازم نيز براي خارج كردن گندم مازاد بر نياز استان به خارج از استان انجام شده است.
استان اردبيل 800هزار هکتار اراضي آبي وديم کشاورزي دارد که حدود 400هزار هکتار آن به کشت گندم اختصاص يافته است.
پيش بيني ميشود امسال 660هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود که در مقايسه با پارسال 40هزار تن افزايش دارد.
برداشت گندم در اين استان در مناطق معتدل مغان شامل شهرستانهاي بيله سوار ، گرمي و پارس آباد از خرداد  و در مناطق مرکزي و جنوبي مثل اردبيل ، مشکين شهر و خلخال از تير آغاز ميشود.
استان اردبيل در توليد گندم کشور در رتبه هفتم قرار گرفته است./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.