رييس سازمان دارالقرآن الكريم گفت: ظرفيت كار قرآني در كشور به قدري گسترده است كه حتي چهار برابر اعتبارات قرآني فعلي امكان جذب و هزينه وجود دارد.

رييس سازمان دارالقرآن الكريم گفت: ظرفيت كار قرآني در كشور به قدري گسترده است كه حتي چهار برابر اعتبارات قرآني فعلي امكان جذب و هزينه وجود دارد.
 
مهدي قره‌شيخلو در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: از سال 81 بودجه اين سازمان رشد صعودي داشته است و از بودجه قرآني سال 90 كشور، 13 ميليارد تومان به سازمان دارالقرآن تخصيص يافت كه با كسر 10 درصد از آن بايد به طور كامل رقم 11 و نيم ميليارد تومان تخصيص يابد. در تلاشيم تا با اجراي كامل برنامه‌ها، اين رقم را به طور كامل دريافت كنيم. اما تأكيد داريم كه ظرفيت‌هاي كار قرآني بسيار گسترده‌ است و حتي چهار برابر اين ارقام را نيز جاي هزينه داريم.
ضرورت برگزاري دوره هاي آموزشي در سراسر کشور
رييس سازمان دارالقرآن الكريم با اشاره به وظايف اين سازمان طبق آخرين بازبيني اساسنامه سازمان تبليغات اسلامي اظهارداشت: پس از اين بازبيني كه به تأييد مقام معظم رهبري نيز رسيد، توسعه آموزش همگاني را با تدوين طرح‌هاي جديد در دستور كار قرار داديم. حدود 33 عنوان دوره آموزشي تعريف شد. برخلاف آنچه كه همگان فكر مي‌كنند فعاليت‌هاي سازمان دارالقرآن در امور ظاهري چون آموزش روخواني و روان‌خواني قرآن خلاصه مي‌شود اما اين‌گونه نيست و دوره‌هاي تخصصي آموزش قرآن حتي دوره‌هاي مفاهيم و تفسير قرآن كريم از سوي اين سازمان به اجرا گذاشته مي‌شود.
قره‌شيخلو ادامه داد: براي تمامي اين دوره‌هاي آموزشي توسط كارشناسان و پژوهشگران سازمان منابعي نيز تدوين و به چاپ رسيده است. در حدود 30 عنوان آموزشي كه حدود دو ميليون و 350 هزار جلد مي‌شود به چاپ رسيده است و در مجموع 6 ميليون نفر طي اين 10 سال در اين دوره‌هاي آموزشي حضور داشتند.
رييس سازمان دارالقرآن الكريم گفت: چندين دوره آموزشي با گرايش تفسير و ترجمه با عنوان‌هاي «نسيم حيات» توسط اين سازمان اجرا شده است كه حدود 17 سال از آغاز آن مي‌گذرد. دوره آموزشي تفسير قرآن «بينات» و «نورالرحمن» در استان‌هاي مختلف به اجرا گذاشته مي‌شود كه برگزاري اين سطح گسترده از دوره‌هاي تخصصي اين شائبه كه كارهاي اين سازمان سطحي است را از بين مي‌برد.
صدور مجوز فعاليت مؤسسات قرآني مأموريت مهم اين سازمان است
قره‌شيخلو ديگر مأموريت مهم اين سازمان را صدور مجوز فعاليت مؤسسات قرآني دانست و افزود: طبق اساسنامه وظيفه خود مي‌دانيم كه براي مؤسسات قرآني مجوز صادر كرده و بر آن‌ها نظارت داشته باشيم تا بخش مشاركت‌هاي مردمي را توسعه دهيم و تاكنون مجوز يكهزار و 700 مؤسسه قرآني صادر شده است و 2 هزار و 250 خانه قرآن روستايي نيز مجوز فعاليت دارند. به طور حتم كار با اين حجم دچار نواقصي خواهد بود اما اميدواريم كه نواقص را به حداقل برسانيم.
رييس سازمان دارالقرآن الكريم از كمك نقدي به ميزان چهار ميليارد تومان طي اين 10 سال از تأسيس سازمان دارالقرآن به مؤسسات قرآني خبر داد و خاطرنشان کرد: كمك‌هايي ديگر نيز در قالب اجراي طرح‌هاي قرآني به ميزان حدود هشت ميليارد تومان اتفاق افتاده است. به ميزان 230 هزار مورد در قالب كمك‌هاي غير نقدي، منابع آموزشي به مؤسسات تعلق گرفته است.
برچسب ها: قرآن ، روستا ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار